Hvad er normal temp. for cpu?
Fra : PhMagic

Dato : 05-12-01 21:46

subj. og hvornår er det farligt ?

MVH
Danni

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 05-12-01 22:10

"PhMagic" <dphilipsen@mail.dk> wrote in news:3c0e878f$0$77372
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> subj. og hvornår er det farligt ?

Sålænge din maskne er stabil, er den ikke for varm. Det farligste for
en CPU er når dens bruger tager hovedet under armen, og ikke tjekker
op når maskinen opfører sig unormalt.

Der står lidt i FAQ'en om temperatur.

--
Kent Oldhøj - Dansk OverclockingFAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : A. Høegh

Dato : 05-12-01 22:49

> Sålænge din maskne er stabil, er den ikke for varm. Det farligste for
> en CPU er når dens bruger tager hovedet under armen, og ikke tjekker
> op når maskinen opfører sig unormalt.

Så er det som regel også for sent, ikke?

/A. Høegh

Fra : Groggy

Dato : 05-12-01 23:10

"A. Høegh" <hoegh@click2find.dk> skrev i en meddelelse
> Så er det som regel også for sent, ikke?

Nope. Computeren bliver ustabil et godt stykke tid før cpuen brænder af. Med
lidt sund fornuft er det faktisk ikke sådan lige til at brænde den af.

Med venlig hilsen

Andreas Hansen (Groggy)

Fra : Steen Clausen

Dato : 06-12-01 00:59

Det kommer meget an på hvilket CPU du har. AMD's bliver nemt MEGET varme,
hvor du derimod godt kan pille køleren af en P4 uden den brænder af.
Men ja, så længe dit system kører uden at det går ned eller fryser, så er
der ikke så meget at være bange for. Selvom du har en varm processor, kan
den sagtens køre, du reducerer bare levetiden på den rimelig meget, men det
er sikkert også ok, da de normalt kan holde i flere årtier.

Mvh Steen Clausen

Groggy <groggy@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c0e9a8e$0$81768$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 06-12-01 06:21

"A. Høegh" <hoegh@click2find.dk> wrote in

> Så er det som regel også for sent, ikke?

Nej. Selvom jeg som OC'er burde være i farezonen, så er det endnu ikke
lykkedes mig at brænde en CPU af. Og jeg har faktisk været udsat for
mange små hændelser gennem tiden.