Kom godt i gang
Fra : Morten Winther

Dato : 05-12-01 20:31

Hejsa

Jeg vil i gang med c++ og har lige et par spørgsmål:

Hvilken compiler kan jeg bruge på min FreeBSD? Er der flere? Hvad er bedst?

Nogen der kan anbefale gode begynderbøger der også beskriver hvordan man
laver/bruger sockets?

/ morten

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 05-12-01 20:59

Morten Winther wrote:

> Hvilken compiler kan jeg bruge på min FreeBSD? Er der flere? Hvad er
> bedst?

Jeg gætter på at gcc er den bedste fordi den er den eneste. Men den
faktisk på højde med eller bedre end de fleste kommercielle. I hvert
fald hvad angår opfyldelsen af standarden.

-Claus

Fra : supermand

Dato : 05-12-01 23:18

"Morten Winther" <mw@get2net.dk> mumlede noget i

> Hvilken compiler kan jeg bruge på min FreeBSD?

g++ [fil.c -o output]

> Nogen der kan anbefale gode begynderbøger der også beskriver hvordan
> man laver/bruger sockets?

lad mig høre hvis du finder en.(begynderbog der ikke kræver enorm c++
indsigt)

Fra : Morten Boysen

Dato : 06-12-01 00:30

"supermand" <kal-el@metropol.is.invalid> wrote in message
> lad mig høre hvis du finder en.(begynderbog der ikke kræver enorm
c++
> indsigt)

Hvis du vil lære C++, så er

"Accelerated C++"
Andrew Koenig, Barbara E. Moo
Addison Wesley
ISBN: 020170353X

lige sagen. Der er dog intet om netværksprogrammering.

--
Morten Boysen

Fra : Morten Winther

Dato : 06-12-01 12:28

"Morten Boysen" <morten.boysen@aub.dk> wrote in message
> Hvis du vil lære C++, så er
>
> "Accelerated C++"
> Andrew Koenig, Barbara E. Moo
> Addison Wesley
> ISBN: 020170353X
>
> lige sagen. Der er dog intet om netværksprogrammering.

Jamen da bogen nu er blevet omtalt flere gange må der jo næsten være noget
om snakken.

Så må jeg jo supplere med online-docs angående sockets.

/ morten

Fra : Morten Boysen

Dato : 06-12-01 14:15

"Morten Winther" <mw@get2net.dk> wrote in message
> Jamen da bogen nu er blevet omtalt flere gange må der jo næsten være
noget
> om snakken.
>
> Så må jeg jo supplere med online-docs angående sockets.

Du kan også købe "UNIX Network Programming" af W. Richard Stevens.
Godt nok er alle programmerne i ANSI C, men bogen er en guldgrube af
inforrmationer om netværksprogrammering generelt. Hvis man kan
abstrahere for, at han bruger C istedet for C++, så er dette klart
bogen man skal bruge.

--
Morten Boysen

Fra : Morten Winther

Dato : 06-12-01 15:09

> [...]
> inforrmationer om netværksprogrammering generelt. Hvis man kan
> abstrahere for, at han bruger C istedet for C++, så er dette klart

Nu er jeg jo total newbie på dette område, så jeg ved ikke rigtig hvad
forskellen er mellem c og c++ - ikke andet end de 2 plusser på betyde at den
er bedre. ;-D

/ morten

Fra : Kent Friis

Dato : 06-12-01 16:55

Den Thu, 6 Dec 2001 15:09:03 +0100 skrev Morten Winther:

> [...]
>forskellen er mellem c og c++ - ikke andet end de 2 plusser på betyde at den

Nope. C++ er oprindeligt baseret på C, men de to sprog har efterhånden
ikke noget med hinanden at gøre, udover at en C++ compiler stadig kan
compilere det meste C-kode (og det gælder SVJV endda kun indtil folk
begynder at bruge C99 standarden).

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/

Fra : Kim Nielsen

Dato : 06-12-01 08:41

Morten Winther wrote:

> Hejsa
>
> Jeg vil i gang med c++ og har lige et par spørgsmål:
>
> Hvilken compiler kan jeg bruge på min FreeBSD? Er der flere? Hvad er bedst?

gcc (g++) er den compiler som følger med og den er ganske udemærket ..

> Nogen der kan anbefale gode begynderbøger der også beskriver hvordan man
> laver/bruger sockets?

Stevens er klart de bedste ..

/Kim

Fra : Morten Brix Pedersen

Dato : 06-12-01 10:27

Morten Winther wrote:

> Hvilken compiler kan jeg bruge på min FreeBSD? Er der flere? Hvad er bedst?

g++.

> Nogen der kan anbefale gode begynderbøger der også beskriver hvordan man
> laver/bruger sockets?

http://www.ecst.csuchico.edu/~beej/guide/net/

- Morten.

Fra : tommy

Dato : 06-12-01 22:13

Morten Winther wrote:

> [...]
>
> Nogen der kan anbefale gode begynderbøger der også beskriver hvordan man

Se gnu.org

Hilsen http://coolscreendotdk