PRIMARY KEY på eksist. kolonne
Fra : Ukendt

Dato : 05-12-01 19:08

Hej NG,

Efter at have fået dårlige øjne af at læse docs og en masse grå hår i
hovedet, er jeg kommet til erkændelse at bliver jeg nød til at spørge
eksperterne om følgende;

- hvordan sættes PRIMARY KEY på en allerede eksisterende kolonne ???

Noget al'a ALTER TABLE xxxx .........

Søren Staun Jørgensen

Fra : Bo Overgaard

Dato : 05-12-01 19:14

"Soren Staun Jorgensen" <ssj-at-cadeye-dot-dk> wrote in message
> [...]
> eksperterne om følgende;
>
> - hvordan sættes PRIMARY KEY på en allerede eksisterende kolonne ???

Hej Søren

I MySQL har jeg brugt:

ALTER TABLE mintabel ADD PRIMARY KEY (minkolonne);

der er vist noget med at 'minkolonne' skal være indeksseret, men du kan jo
prøve dig frem.

Med venlig hilsen

Bo Overgaard

Fra : Ukendt