Stoppe html kode
Fra : Bjorn Andersen

Dato : 05-12-01 19:01

Hej
Jeg er ved at lave et forum der bl.a. skal kunne udskrive html og php kode.
I øjeblikket begynder parseren at køre koden igennem og viser outputtet.
Hvordan stopper jeg det og viser koden råt?

V.H.
Bjørn

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 05-12-01 19:13

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Bjorn Andersen"
<admin@sonderborgby.dk> just offered me, he muttered some weird stuff,
and I had to correct this gibberish:

>Jeg er ved at lave et forum der bl.a. skal kunne udskrive html og php kode.
>I øjeblikket begynder parseren at køre koden igennem og viser outputtet.
>Hvordan stopper jeg det og viser koden råt?

Kig på funktionerne:
highlight_file()
og
highlight_string()
--
Martin Mouritzen.
The truth is out there! Does anyone know the URL?

Fra : Bjorn Andersen

Dato : 05-12-01 22:02

Hej
Det virker desværre ikke sammen med funktionen nl2br

/Bjørn

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 05-12-01 22:27

On Wed, 5 Dec 2001 22:01:30 +0100, "Bjorn Andersen"
<admin@sonderborgby.dk> wrote:

> Det virker desværre ikke sammen med funktionen nl2br

Måske kan du bruge dette (på alle linier):

$Line = str_replace("<", "&lt;", $Line);
$Line = str_replace(">", "&gt;", $Line);
echo nl2br($Line);

Venligst
Thomas

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 06-12-01 12:23

> Måske kan du bruge dette (på alle linier):
>
> $Line = str_replace("<", "&lt;", $Line);
> $Line = str_replace(">", "&gt;", $Line);
> echo nl2br($Line);

Hvorfor dog ikke bare bruge htmlspecialchars() ?

Derudover kan <pre><code> gøre underværker! Se f.eks.
http://www.imada.sdu.dk/~mogensmc/DM01/?page=javanotes

--
Mvh. Mogens
www.momech.dk

Fra : Jan Poulsen

Dato : 01-12-01 15:45

"Mogens Meier Christensen" <mmc@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor dog ikke bare bruge htmlspecialchars() ?
>
> Derudover kan <pre><code> gøre underværker! Se f.eks.
> [...]

Ja, htmlspecialchars det er lige hvad man skal bruge...

mvh Jan
www.jumpstart.dk

Fra : Bjorn Andersen

Dato : 06-12-01 22:12

Hej

Tak for det, det var lige hvad jeg manglede...

/Bjørn