Så fik jeg smadret den CPU :-(
Fra : Mureren

Dato : 05-12-01 18:57

Bare et godt råd (som de fleste er bekendt med)....

PAS NU PÅ når i sætter den skide køler på en Athlon XP, det er slet ikke så
svært at smadre cpu-kernen når man i sin iver skal have den lortekøler
(Molex Silent Systems) moslet på plads...

Mureren

(små 1400 kroner fattigere....)

Fra : Rasmus Sørensen

Dato : 05-12-01 19:06

Ej noget pis =(

Bare lige et spørgsmål ...
Vil din maskine slet ikke starte op, er den ustabil, eller hvorledes ???
Grunden til at jeg spørger er at, (som du måske har læst i mit indslag) jeg
lige har bygget en maskine, og den er ustabil ... og ved ikke rigtigt hvor
jeg skal starte med at fejlfinde ...

Endnu engang, sorry =(

Med venlig hilsen,
Rasmus

Fra : Mureren

Dato : 05-12-01 19:30

> [...]
jeg
> lige har bygget en maskine, og den er ustabil ... og ved ikke rigtigt hvor

Blæsere og andet gik i gang, men der var bare sort skærm....
Ved et nærmere eftersyn af cpu'en, var der knækket et _MEGET_ lille hjørne
af, sikke noget skrammel
Ned til den lokale hardware-pusher, så testede vi lige med en ny cpu, og
bingo, alt kørte formidabelt igen...

Jeg har iøvrigt læst hele tråden, og kan desværre ikke komme med yderligere
info til dig, men du kommer med i aftenbønnen, jeg _hader_ selv når min pc
ikke virker, jeg får ikke ro i sindet før det kører....

Mureren

Fra : Jonny Jensen

Dato : 05-12-01 20:46

> jeg _hader_ selv når min pc
> ikke virker, jeg får ikke ro i sindet før det kører....

Puha ja, jeg kender godt til den følelse... Mange søvnløse nætter har jeg
også haft :-/

Jonny.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-12-01 21:20

Start med memtest86 - gratis fra http://www.memtest86.com

Fra : Jonny Jensen

Dato : 05-12-01 20:47

> PAS NU PÅ når i sætter den skide køler på en Athlon XP, det er slet ikke

> svært at smadre cpu-kernen når man i sin iver skal have den lortekøler
> (Molex Silent Systems) moslet på plads...

Ja! Enig! Jeg har en gammel Athlon-C 1200 liggende som også døde med en
Molex Silent System... Det er nok de værste blæsere jeg har oplevet i de
snart 11 år jeg har rodet med PC'ere

Jonny.

Fra : Mureren

Dato : 05-12-01 21:13

> så
>
> Ja! Enig! Jeg har en gammel Athlon-C 1200 liggende som også døde med en
> Molex Silent System... Det er nok de værste blæsere jeg har oplevet i de
> snart 11 år jeg har rodet med PC'ere

Hvor klager vi over den monteringsform de har valgt ?
Man kan _umuligt_ fordele trykket jævnt over kernen når man skal sætte en
Molex køler på !!!

Mureren
(der en enkelt gang har taget fri fra arbejde fordi pc'en bare SKULLE køre
først *G*)

Fra : Klitgaard

Dato : 05-12-01 21:17

"Mureren" <mureren@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor klager vi over den monteringsform de har valgt ?
> Man kan _umuligt_ fordele trykket jævnt over kernen når man skal sætte en
> Molex køler på !!!

Hmm, overvejde en Molex til mit nye system men ikke nu da! Nogen der kender
en anden god _lydløs_ til en Amd 1600 XP?

::...Klitgaard

Fra : Mureren

Dato : 05-12-01 21:26

> Hmm, overvejde en Molex til mit nye system men ikke nu da! Nogen der
kender
> en anden god _lydløs_ til en Amd 1600 XP?

Du køber en Alpha PAL 8045T, og en Papst 12dbA blæser til at sætte på den,
så spiller det bare....lydløst....(næsten)
Kig evt. i news:dk.edb.hardware.overclocking

Mureren
(vildt irriteret over den møgkøler....)

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 06-12-01 11:51

> [...]
> så spiller det bare....lydløst....(næsten)
> Kig evt. i news:dk.edb.hardware.overclocking

SHIT!!

Jeg har bestilt TO til min nye dual MP1600+

Hvorfor har SHG ikke osse en ordentlig køler på deres program??
Alpha'en kan desværre ikke være der på et Tyan Tiger Mobo

Best regards

Jesper
--
Det er menneskeligt at fejle, men hvis man ønsker virkeligt at lave kage i
den, må man tage en computer til hjælp

Fra : Leony

Dato : 06-12-01 13:11

"Mureren" <mureren@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor klager vi over den monteringsform de har valgt ?
> Man kan _umuligt_ fordele trykket jævnt over kernen når man skal sætte en
> Molex køler på !!!

Det er en meget mærkelig monteringsform.
Jeg har også en molex, men da jeg satte den på bundkortet (uden klips) kunne
jeg godt se at den var gal. Jeg var bange for at knække hele cpu'en, ikke
bare kernen, så den blev overhovedet ikke monteret - og jeg fik heller
aldrig taget mig sammen til at bytte den.
Du kan jo prøve at skrive en e-mail til dem og spørge om det kan være
rigtigt at deres kølere ikke er til at montere.
Vi kunne også starte en underskriftindsamling

Leony

Fra : Mureren

Dato : 06-12-01 16:52

> [...]
> rigtigt at deres kølere ikke er til at montere.
> Vi kunne også starte en underskriftindsamling

Er der nogen der kan fikse sådan en hjemmeside med en underskriftsindsamling
på ?
JEG skal nok "skrive" under som en af de første

Mureren

Fra : Peter Jespersen

Dato : 06-12-01 20:06

On Thu, 6 Dec 2001 16:52:11 +0100, Mureren wrote:

>en

Radial fin ????

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Old age and treachery beat youth and power every time!

Fra : Enforcer

Dato : 06-12-01 21:25

On Wed, 5 Dec 2001 21:13:24 +0100, "Mureren" <mureren@mail.tele.dk>
wrote:

> [...]

Kunne I ikke lige fortælle hvad der går galt, og hvad man ikke skal
gøre.

Jeg skal samle min nye pc i weekenden - og det skulle jo nødigt ende
med en død sælger på Falkoner Alle.

Mvh.

Hans Iversen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-12-01 22:47

On Thu, 06 Dec 2001 21:24:41 +0100,
Enforcer <hhi@post3.tele.dk> wrote:

> Kunne I ikke lige fortælle hvad der går galt, og hvad man ikke skal
> gøre.

Du kan kabe en Coppershim, som er en plade med huller som du placerer
rundt om CPU kernen på plastic'en. Dette gør det sværere at placere
kølere skråt på kernen, og derme knække en kant af kernen.

En anden ting man kan gøre er, at man kan placere køleren vandret
på kernen, og have en person til at holde den der/sikre at den ikke
vipper. Der er også muligheden med en halv tændstik uden svovl på
CPU'en i hver ende. Disse skal dog ikke være for tykke da de skal
ud bagefter.

Og såt køler og CPU på bundkortet før du monterer det i kabinettet.

Fra : Enforcer

Dato : 09-12-01 10:15

wrote:

>Kunne I ikke lige fortælle hvad der går galt, og hvad man ikke skal
>gøre.

Alt gik åbenbart vel

Nu har pc'en kørt ca. 13 timer (med 50-60% load) i streg uden
problemer.

Men jeg må sige, at man skal være forsigtig, når man monterer Molex
blæseren. Man kan meget let komme til at vippe den, så man skader
kernen.

Det er absolut at fortrække, at man monterer cpu/blæser, inden
motherboardet monteres i kabinettet.

Mvh.

Enforcer

Fra : Rune Larsen

Dato : 07-12-01 11:14

Jonny Jensen wrote:

> Ja! Enig! Jeg har en gammel Athlon-C 1200 liggende som også døde med en
> Molex Silent System... Det er nok de værste blæsere jeg har oplevet i de
> snart 11 år jeg har rodet med PC'ere

Nu vi er igang med rædselshistorierne omkring molex, så kender jeg to
personer hvor selve blæseren på deres molex er begyndt at larme uhæmmet
meget. Det ryger nok et elje eller to en af dagene, og så skal de til at
pille den af / på igen! Ingen af dem er særligt glade for at skulle til at
rode med den lorte-clips igen.

--
/Rune