Er Oracle DB ustabil på NT server
Fra : Thor W

Dato : 05-12-01 16:00

.... Eller er det bare noget min Unix forelskede kollega, der ikke kan
fordrage NT, påstår?

Er det ikke "næsten" den samme kode Oracle DB til Unix og Oracle DB til NT ?

Fra : Brian Boese

Dato : 06-12-01 01:08

Hej

Hvad mener du med samme kode ?

/Brian

Fra : Thor W

Dato : 06-12-01 10:47

Koden er lavet af samme firma, source koden er vel relativ ens.
Jeg går ud fra ? at det ikke er helt selvstændige produkter, men
at de en en vis udstrækning har samme sourcekode til grundlag.

Men selv om det er to selvstændige produkter....

Er Oracle db til NT ustabil (På en stabil NT...)

<3c0eb6d6$0$7926$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

Fra : Troels Arvin

Dato : 06-12-01 12:45

On Thu, 06 Dec 2001 10:46:59 +0100, "Thor W" <nopost@iiiiee.dk> wrote:

> Koden er lavet af samme firma, source koden er vel relativ ens.

Jeg tror, at du har ret.

Jeg vil blot indvende, at man ikke skal tage det for givet i den verden.
Fx. dækker IBM's DB2 brand vistnok over nogle ekstermt forskellige
implementationer, alt efter hvilken variant, man taler om.

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 06-12-01 19:07

> [...]

> Jeg går ud fra ? at det ikke er helt selvstændige produkter, men
> at de en en vis udstrækning har samme sourcekode til grundlag.

Vi har en Oracle 8.06 installation og en del funktioner på serveren siger
mig at den er bygget på en *nix source med små modifikationer.

Der er måden man tilgår tape drev, og en del *nix specifikke funktioner der
ikke er slået fra, som siger mig at der er en god sansynlighed for at det er
sådan.

> Er Oracle db til NT ustabil (På en stabil NT...)

Vores 8.06 kører fint på en NT4.0 kun opdateret med SP6, altså SP4 med
tilhørende snask har ikke været installeret.

Der er ca. 20 meget aktive brugere som bruger databasen til Navision Axapta
og så ligger der data til en rimelig besøgt web site, alt i alt belaster en
af vores gennemsnitsbrugere databasen en hel del mere end normalt ved ERP
løsninger.

Serveren er en Dual Pentium II 450Mhz med 4GB RAM og 12 diske i raid, RAID
sets er optimeret til Oracle, altså forskellige sets til redologs, archive
logs, data o.s.v.

Den samlede datamængde er omkring 2GB, og vokser med omkring 1GB om året.

Jeg har bootet serveren 4 gange i løbet af de 2 år den har været i drift,
sidste gang var fordi en diske døede, jeg besluttede mig så for at suge lidt
støv ud af serveren når jeg alligevel skulle skifte den.

Så spørger du mig er Oracle 8.06 på NT4.0 stabil nok, de andre versioner kan
jeg ikke udtale mig om.

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk