Forms og enter-tasten
Fra : Jimmy

Dato : 05-12-01 15:25

Hej

For at slippe for at bruge musen spørger jeg om dette.

Følgende er 2 submit knapper. Ved tryk på enter vil den første knap blive
valgt uanset om man står i varesearch eller tekstsearch feltet?

<form action="varer.asp?ordre=<%= Server.URLEncode(r_ordrenr) %>"
method="POST" target="vareliste">
Søg vare....: <input type="text" name="varesearch" size="20"
maxlength="255"> <input type="submit" name="vareknap" value="Søg">
Søg tekst...: <input type="text" name="tekstsearch" size="20"
maxlength="255"> <input type="submit" name="tekstknap" value="Søg">
</form>

I følgende er det egentligt det samme der er lavet. Eneste forskel er at
indtastningsfelterne ligger i hver deres form. På denne måde burde man mene
at der ved tryk på enter bliver trykket på den rigtige knap som hører til
tekstfeltet. Det der imidlertid sker er at når jeg trykker enter, så kan man
se at kloden i hjørnet på Internet exploreren drejer en omgang, men der
bliver ikke læst noget nyt ind på skærmen. Derimod hvis jeg trykker på en af
knapperne med musen, så bliver der læst noget ind på skærmen. Er det ikke
underligt?
Jeg ville mene at der burde ske det samme uanset om jeg trykker enter eller
bruger musen?
Er der nogen der kan forklare mig hvad der går galt?

--

Mvh Jimmy

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 05-12-01 21:57

Enter udfører en submit. Hvis der er to har den ingen anelse om
hvilken brugeren ønsker at anvende.

Fra : Jimmy

Dato : 06-12-01 17:52

> Enter udfører en submit. Hvis der er to har den ingen anelse om
> hvilken brugeren ønsker at anvende.

Jo, men problemet lå også mere i anden del af mit indlæg, og her har jeg en
form for hvert tekstfelt og submit knap. Jeg har har følgende skrevet anden
del af mit indlæg:

Håber du kan hjælpe

Mvh Jimmy

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 06-12-01 22:05

Som sagt når der er to kan den ikke finde ud af det. Hvordan skulle
den vide om det er første eller anden submit der skulle udføres?
Om de to submit knapper er i en eller 2 form's er uvæsentligt i den
forbindelse.

On Thu, 6 Dec 2001 17:52:05 +0100, "Jimmy"