'Skjule' hvor man er...
Fra : Michael Grønbech Lar~

Dato : 05-12-01 14:59

Hej!
Jeg har lavet en side opbygget af tabeller. Når man klikker på et link,
ryger man over på en ny side og i adressebaren kommer der til at stå
www.domæne.dk/link1.asp. Er der en måde (andet end ved at bruge frames),
hvor man kan sørge for, at der bliver ved at stå www.domæne.dk uanset,
hvilken af siderne man rent faktisk er på?

På forhånd tak!

Grønbech

--
Mail: g@g-web.dk
ICQ# 14654731

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 05-12-01 16:58

Michael Grønbech Larsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> hvor man kan sørge for, at der bliver ved at stå www.domæne.dk uanset,
> hvilken af siderne man rent faktisk er på?

IFRAME ... og måske - hvis du er kreativ - udpræget anvendelse af
server.Execute()

Men hvorfor vil du det ? Hvis det er ud fra en sikkerhedsmæssig
betragtning, så vinder du INGENTING ved at gøre det på den måde. Din
sikkerhed skal være i applikationslaget - og ikke i din front-end.

Hvis det blot er fordi du synes det er pænt, så er mit råd: lad være med
det. Det eneste du opnår er at irritere en masse brugere over at de ikke
kan bookmarke dine sider som de vil.

Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 05-12-01 17:37

Michael Grønbech Larsen says in dk.edb.internet.webdesign:
> Er der en måde (andet end ved at bruge frames),
> hvor man kan sørge for, at der bliver ved at stå www.domæne.dk uanset,
> hvilken af siderne man rent faktisk er på?

Ikke i nogen af de browsere jeg har kendskab til.

Og tak for det. Ellers ville vi møde en masse sider der forsøgte
at give sig ud for at være andet end det de var: "Velkommen til
Microsofts specielle tilbud til studerende. Køb Windows XP Home
Edition og få et digitalkamera. Kun kr. 200,-. Indtast
visanummer her. Den er skam god nok, bare kig i adressefeltet.".
--
Toke Eskildsen <URL:http://www.daimi.au.dk/~darkwing/>

Fra : Michael Grønbech Lar~

Dato : 05-12-01 18:23

> [...]
> Edition og få et digitalkamera. Kun kr. 200,-. Indtast
> visanummer her. Den er skam god nok, bare kig i adressefeltet.".

Nu var det ikke lige det, der var formålet, men blot at undgå alt efter
http://www.domæne.dk/

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 06-12-01 13:15

Toke Eskildsen wrote in news:MPG.16786b9fceea0e2d9896a0@news.skjoldhoej.dk:

> [...]
> Edition og få et digitalkamera. Kun kr. 200,-. Indtast
> visanummer her. Den er skam god nok, bare kig i adressefeltet.".

det er vel derfor vi har SSL ...

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Gad vide hvor lang tid der går, inden danskerne
finder ud af, at de har købt katten i sækken til valget ...

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 06-12-01 15:58

Jesper Stocholm says in dk.edb.internet.webdesign:

> det er vel derfor vi har SSL ...

Det forstår jeg ikke. Kan du ikke forklare hvad brugen af SSL
ændrer i denne forbindelse?
--
Toke Eskildsen <URL:http://www.daimi.au.dk/~darkwing/>

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-12-01 18:58

On Thu, 6 Dec 2001 15:58:29 +0100, Toke Eskildsen
<darkwing@daimi.au.dk> wrote:

>Det forstår jeg ikke. Kan du ikke forklare hvad brugen af SSL
>ændrer i denne forbindelse?

.... at et vilkårligt firma ikke kan få udstedt eksempelvis et
VeriSign-SSL-certifikat til "Microsoft"... (dvs. der har været et
enkelt uheld i den forbindelse - plus at folk ikke kigger på navnene
på certifikaterne)

(fut: dk.edb.internet.webdesign)

--
- Peter Brodersen
24 Days of Crashmas - julekalender:

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 06-12-01 01:20

"Michael Grønbech Larsen" <g@g-web.dk> wrote in news:3c0e278d$0$77419
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> [...]
> Jeg har lavet en side opbygget af tabeller. Når man klikker på et link,
> ryger man over på en ny side og i adressebaren kommer der til at stå

Hvorfor vil du ikke bruge frames?

--
Med venlig hilsen Esben

Fra : Michael Grønbech Lar~

Dato : 06-12-01 09:10

> Hvorfor vil du ikke bruge frames?

Det har noget med opgaven at gøre...

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 06-12-01 15:17

"Michael Grønbech Larsen" <g@g-web.dk> skrev
> [...]
> hvor man kan sørge for, at der bliver ved at stå www.domæne.dk uanset,
> hvilken af siderne man rent faktisk er på?

Dine oplysninger om, hvad du skal bruge det til er ret sparsomme, så det er
svært at komme med nogle gode ideer til, hvordan du kan gøre det, når det nu
ikke må være i frames.

Men hvad med et popupvindue, hvor der er et billede af adresselinien?

Alternativt kan det også laves med lidt JavaScript som på
http://www.kims.dk/

Som nævnt af andre synes formålet for at skjule for brugeren hvor han
befinder sig at være ret uklart... må jeg være så fri at spørge hvorfor?

--
/Kasper
Anders Fogh - Han er go'