php_3_ og apache
Fra : Erik G. Andersen

Dato : 05-12-01 13:51

Hej, jeg har installeret php og apache, og det fungerer egentlig
glimrende, men nu har jeg lige installeret myphpadmin, og den vil ikke
læse *.php3 dokumenter som php.
Hvordan får jeg bragt det i orden?

På forhånd tak.

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 05-12-01 14:04

On Wed, 05 Dec 2001 13:51:05 +0100, Erik G. Andersen
<digtekat@hotmail.com> wrote:

>Hej, jeg har installeret php og apache, og det fungerer egentlig
>glimrende, men nu har jeg lige installeret myphpadmin, og den vil ikke
>læse *.php3 dokumenter som php.
>Hvordan får jeg bragt det i orden?

den nemme måde ville nok være at uploade en phpmyadmin m. .php
extensions

--
vh
Thomas Jensen

Fra : Willow_

Dato : 05-12-01 14:15

Erik G. Andersen wrote:

> Hej, jeg har installeret php og apache, og det fungerer egentlig
> glimrende, men nu har jeg lige installeret myphpadmin, og den vil ikke
> læse *.php3 dokumenter som php.
> Hvordan får jeg bragt det i orden?

Du kan rette det i Apache config filen. Det står forklaret i den hvordan
man gør.

--
venligst, Regin Larsen - http://opia.dk
Er du en Landpisser? http://landpisserne.opia.dk

Fra : Erik G Andersen

Dato : 05-12-01 14:45

On Wed, 05 Dec 2001 14:14:44 +0100, Willow_ <regin-nosp@mme.dk> wrote:

>Du kan rette det i Apache config filen. Det står forklaret i den hvordan
>man gør.

Jo tak, nu kan jeg godt få mine egne producerede php dokumenter til at
virke, hvis jeg kalder dem php3. Dog undrer det mig meget, at php3
åbenbart sætter nogle variabler til true automatisk. I hvert fald er
der forskel på at åbne et php dokument og et php3 dokument.

Men humlen er at myphpadmins index.php3 stadig åbnes som var det en
notepad fil, og det forstår jeg virkelig ikke. Filen ligger i det
rigtige bibliotek og det hele. Mystisk

Fra : Mickey

Dato : 05-12-01 14:13

"Erik G. Andersen" <digtekat@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> læse *.php3 dokumenter som php.

altså den vil ikke parse dokumenter der hedder .php som php3 filer ?

> Hvordan får jeg bragt det i orden?

du kan ændre det i httpd.conf til apache der hvor der er opsat hvilke
filnavne php parseren skal tage sig af

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 05-12-01 15:39

> Hej, jeg har installeret php og apache, og det fungerer egentlig
> glimrende, men nu har jeg lige installeret myphpadmin, og den vil ikke
> læse *.php3 dokumenter som php.
> Hvordan får jeg bragt det i orden?

http://phpmyadmin.sourceforge.net/ kan du hente phpMyAdmin i både *.php3
og *.php format.
Så er det jo bare at hente den rigtige (for dig) version

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Erik G Andersen

Dato : 05-12-01 15:45

On Wed, 5 Dec 2001 15:39:27 +0100, "Tonni Aagesen"
<use.my@signature.com> wrote:

> [...]
>og *.php format.
> Så er det jo bare at hente den rigtige (for dig) version

Tusind tak, det løste alle problemer.

(selvom det andet var noget meget mystisk noget, som godt kan nage mig
lidt :)