Fejl på Harddisk ?
Fra : Simon Demuth

Dato : 05-12-01 12:28

Hej i gruppen
Jeg har et problem med min harddisk, som jeg først fandt ud af da jeg kørte
en gang scandisk. Harddisken sagde underligt, som om den ikke kunne læse, og
så fik jeg meddelelse om at der var en alvorlig fejl på harddisken, lige i
starten.Jeg prøvede at genstarte scandisk, og nu sagde den at der var en
fejl, men at den ville rette den senere i forløbet. Så langt så godt, men
så gik scandisk kold da den var ved at tælle (sektioner eller noget i den
retning) op. Jeg startede forfra en gang til men den gik igen kold da den
nåede til samme sted.
Jeg har ikke lagt mærke til nogle problemer når jeg bruger computeren
normalt, det var som sagt først da jeg kørte en scandisk at jeg blev
opmærksom på problemet. Så er det jo jeg gerne vil have at vide om det
typisk er et problem som kræver at jeg køber en ny disk (den er ca 1 1/2 år
gammel IBM) eller jeg muligvis kan bruge et andet program som kan løse
problemet, nu da scandisk fryser midt i det hele.
På forhånd
tak.........................................................................
Simon

Fra : Mogens

Dato : 05-12-01 16:26

On Wed, 5 Dec 2001 12:27:46 +0100, "Simon Demuth"
<sdemuth@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>På forhånd
>tak.........................................................................

Hvis du kører Windows 98, så prøv at kikke her :
http://www.windows-help.net/windows98/troub-29.shtml

Denne side lister nogle af de fejl og årsager til
fejl som Scandisk kan rende ind i.
Det kunne jo være du fandt løsningen her.

Mvh Mogens

Fra : Preben Larsen

Dato : 05-12-01 22:54

> [...]
> gammel IBM) eller jeg muligvis kan bruge et andet program som kan løse
> problemet, nu da scandisk fryser midt i det hele.

Hej Simon

Skynd dig at lave backup...Der kunne være en HD fejl...på vej..
Jeg har lige oplevet noget lignende, på mine IBM 30gb diske i Raid 0 på Asus
board
dvs. der kom pludselig en boks op med mangel på diskplads... og maskinen
gik død ved flere lejligheder..
Scandisk kom aldrig helt igennem...
jeg kopierede det meste over på en anden disk..., så der kun var prg og
windows98 tilbage....
kunne stadig ikke køre komplet scandisk...
men nu var der også en "sjov" skrabelyd da den stoppede med en fejl...ved
cluster 335
siden er der ingen kontakt med diskene, den ene er dog tilsyneladende ok,
ihvertfald til at detectes i bios,
den anden kan ikke detektes og giver en tikkende lyd som om læsehovedet ikke
finder sporet !!!

Heldigvis mistede jeg stort set kun links i Explorer og email-listen som
ikke uden videre kan reetableres..

mvh
Preben Larsen