IT-Butikken. RIS og ROS.
Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 05-12-01 12:24

Har gennem tiden købt flere ting hos IT-Butikken, men har først nu
haft brug for deres support og Retur afd.

På deres side kan man læse meget lidt om produktet og man er til tider
i tvivl om det er det rigtige, men med EDB-prisers hjælp og en anelse
held, så lykkes det som regel at få bestilt det helt rigtige. RIS.

Når man køber hos dem, så kan man til punkt og prikke følge sin
ordre(r) og man kan modtage mails derom. ROS.

Varen ankommer godt emballeret. ROS/ROS.

Køber man 2 ens Harddiske på én gang, så er det kun den enes serie
nummer som er angivet på fakturaen. RIS.

Når man skal bruge RMA, så virker dette også ganske fint - når man
først har fundet ud af det. RIS.

Man kan hele tiden følge sin RMA. ROS.

Det koster 2,- pr. minut at anvende deres Hotline, det er vel i
grunden OK, så fremt Hotline var noget værd. RIS.

Ham der passer RMA, svarer aldrig sin telefon og har ikke meget
kendskab til Netikette. RIS.

Det hele startede for mit vedkommende med at jeg bestilte 2 stk.
Seagate Barracuda IV 60GB. De ankom ret hurtig, men viste sig at larme
rigeligt. Jeg kendte allerede til problemet og havde Seagates eget
lille 'fix' liggende på floppy - det hjalp og jeg var igen tilfreds
med diskene.
30 dage efter jeg havde monteret den første af de 2 diske, gik den
første disk ned, kunne ikke findes i/af BIOS.
Ind og lave en RMA, det var selvfølgelig den disk vis nummer ikke var
angivet på fakturaen, så jeg angav bare det nummer som stod på disken
og sendte disken retur.
IT-Butikken fandt også disken defekt og sendte den ind til
ombytning/reparation. Der er åbenbart ikke noget galt med, at serie
nummeret jeg har opgivet ikke stemmer over ens med fakturaen - tak for
det.
Der går knap 3 uger inden IT-Butikken rykker importøren for disken
Retur.
Der er nu gået knap 2 måneder fra jeg monterede diskene og den sidste
af de 2 diske står af, motoren snurrer ikke rundt mere - det var altså
disken og ikke en af mine blæsere som sagde den "sjove" hvine lyd.
Disken bliver sendt retur lige som den sidste.
Jeg prøver forgæves at få fat på RMA-manden hos IT-Butikken, men han
svarer aldrig og ringer ikke tilbage som en anden mand hos IT-Butikken
havde lovet mig, at få ham til.
Jeg sender RMA-manden en mail, hvor jeg spørger pænt om hvornår jeg
kan forvente min første defekte disk retur. Jeg får svar derpå 3 dage
senere. Jeg må lede længe i mailen fra ham, før end jeg finder
svaret - sådan midt i det hele står der: "Fredag den 14-12-2001". Ok -
fint nok tænker.
Dagen efter, 7 dage efter jeg returnerede disk nummer 2, har posten en
pakke med til mig med en Seagate Disk. Mystikken bredder sig, det er
disken som jeg returnerede 7 dage forinden, som de har kunnet få
byttet på under en uge. Hvorfor har jeg så ikke fået den første disk
retur endnu, den som jeg returnerede over en måned tidligere?
Jeg ringer igen til IT-Butikkens RMA-mand, men han svarer
selvfølgeligt ikke efter gentagende opkald.

Nå men nu er der jo kun en uge til den 12-12-01, så vil jeg da ikke
forstyrre RMA-manden (Hvis han findes) yderligere, så jeg vælger at se
tiden an, men syntes da lige jeg ville dele historien med Jer andre.
Jeg tror snart jeg begynder at handle lokalt, da netbutikkerne til
trods for deres store ord, tilsyneladende alle sammen er
underbemandede og ikke ved ret meget om deres produkter.
Findes der virkeligt ikke en god og ærlig net-hardware-butik i
Danmark, som både har ekspertisen og mandskabet til at passe de lovede
service og RMA-telefoner?
PT. Har jeg ikke haft meget held med: IT-Butikken og PRC-Data - har
endnu ikke haft brug for at skulle returnere noget til SHG og
Midtdata - heldigvis for det - eller ?

--
Mvh:

Rasmus.

Fra : Esben

Dato : 05-12-01 13:26

"Rasmus A. Nielsen" <rasmus@bbservice.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Findes der virkeligt ikke en god og ærlig net-hardware-butik i
> Danmark, som både har ekspertisen og mandskabet til at passe de lovede

Nok ikke så længe man kun vil yde forhandleren 2% i avance.

--
Esben

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 05-12-01 16:55

"Esben" <sordiahp@hotmail.com> skrev:

> Nok ikke så længe man kun vil yde forhandleren 2% i avance.

Det bestemmer de jo selv!
Jeg ville gerne give 200,- mere for en 60GB harddisk, hvis servicen og
ekspertisen var derefter. De skulle kunne have advaret mig imod at
kører Seagte i et RAID setup, så kunne jeg have sparet købet af dem og
2 RAID controllere.

Personligt er jeg træt af folk som kun tænker på at anskaffe 'ting'
billigere som andre. Jeg vil gerne betale for service, personlig
kontakt og ekspertise, men kender ikke til sådan butik - findes de her
i Danmark?

Jeg har netop sparet 350,- på X-Files Season Four vs. min normale
levende R1 forhandler. Desværre var boxen beskadiget ved ankomsten -
det er hvad man for ud af sin gerrighed. :-/

--
Mvh:
Rasmus

Fra : SlowHand

Dato : 05-12-01 13:41

Vil ikke kommentere indlægget omkring netutikker.

Jeg syn's dog det er _ret_ spændende omkring den so far
højt roste Seagate BarraCuda IV!

Du postede tidligere et indlæg om at din Barracuda var stået af.
Èn til nu?
Jeg vil da lige holde øje med "udviklingen" på området, da jeg selv
ejer 80Giga versionen.

Ville sqda være sørgeligt, hvis Barracuda IV'erne skal til at stå af på
stribe,
ligesom 75GXP'erne :(

/SlowHand

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 05-12-01 15:08

In article <sunP7.44$r06.6028@news.get2net.dk>, rasmus@bbservice.dk says...
> [...]
> rigeligt. Jeg kendte allerede til problemet og havde Seagates eget
> lille 'fix' liggende på floppy - det hjalp og jeg var igen tilfreds

Hvad er det for et problem, du snakker om her? Jeg har selv lige købt en 40 GB
IV, så jeg er selvfølgelig interesseret i al viden omkring den, gode ting og
dårlige ting.

/Søren

Fra : Santa Xcaze

Dato : 05-12-01 15:46

Kan sige dig at de herfra kører upåklageligt i et raid 0 ... 2x 40 gb!

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 05-12-01 16:49

"Santa Xcaze" <hihi@hihi.dk> skrev :

> Kan sige dig at de herfra kører upåklageligt
> i et raid 0 ... 2x 40 gb!

Hvilken controller benytter du og hvordan 'upåklageligt' ?

Mine kører da også både RAID0 og 1 upåklageligt - men de er MEGET
langsomme.

--
Mvh:
Rasmus.

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 05-12-01 16:50

"Søren 'Mufoxe' Lund Jensen" <mufoxe@hotmail.com> skrev:

> Hvad er det for et problem, du snakker om her?

Der var et problem med de første diske, de larmede på en underlig
måde. Denne larm kunne fjernes med SMSCAN.EXE. Mine nye Seagate diske
har ikke denne mekaniske defekt, så jeg tror mine føste 2 diske var
defekte fra nye af.

--
Mvh:

Rasmus

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 05-12-01 15:49

Hej Rasmus

Som Esben skriver er avancen lav og det bliver servicen desværre også. En
(udmærket) side som www.edbpriser.dk er med til at forstærke den virkning.
En IBM harddisk importør fortalte, at de så butikker købe diskene hos dem,
og butikkerne videre solgte til dem en lavere pris. Det kan man ikke leve
af. En butik ville da også hellere sælge et andet fabrikat harddiske, men
det er svært til en IBM-disk freak som mig.

Jeg har købt en del hos IT Butikken og er godt tilfreds med deres salg, og
den e-mail man får, når garantien er ved at udløbe. Jeg har ikke prøvet
deres RMA.

Jeg har købt en del hos Midtdata og haft en defekt; Ville jeg have en ny
vare eller pengene retur ? Sådan!

Jeg har også handlet en del hos ProConsult (de er en smule dyrere og du
finder dem sjældent på edbpriser.dk) og haft et par defekter. De blev byttet
uden diskussion. En harddisk kunne ikke byttes straks, da den ikke var på
lager; Ville jeg vente eller have et andet fabrikat ? Sådan!

Jeg foretrækker at handle de tre steder, men BJ Trading er jeg også godt
tilfreds med. Går jeg i en butik er det typisk Zitech (eller ProConsult
Odense - jeg bor i Kbh.)

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 05-12-01 23:36

edbpriser.dk er absolut ikke en udemærket side, det de gør er at spille
forhandlere ud mod hinanden, ydermere er de meget vildledende med deres info
om produkter! Må kan også forledes til at tro at edbpriser er partisk, idet
at forhandlere betaler pr produkt de linker hos edbpriser!
Køb dine produkter hos en fysisk forhandler, der ved de mere om tingene og
du kan altid komme i kontakt med dem. Det kan nemt blive dyrt i fragt hvis
din harddisk går i stykker en gang mere....
Iøvrigt så kører både ITbutikken samt PRC data med store underskud,
(www.kob.dk, www.greens.dk) hvorlænge mon de bliver ved med det. PRC Data er
lig med PRO Components (semi distributør), PRO components er lig med Inter
media productions!?!Kan i huske dataprivat? Han gik konkurs sidste år, han
(michael sørensen) er ansat hos PRO components! Så det kører bare i ring for
nogle af dem.....

Jesper

Fra : Esben

Dato : 06-12-01 00:15

"Jesper Nielsen" <jspr@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (michael sørensen) er ansat hos PRO components! Så det kører bare i ring

Havde PRC-Data ikke også noget at gøre med SMG på et tidspunkt?

--
Esben

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 06-12-01 00:22

"Jesper Nielsen" <jspr@post9.tele.dk> wrote in message
> [...]
> (michael sørensen) er ansat hos PRO components! Så det kører bare i ring

Her vil jeg så lige for en god ordens skyld nævne at jeg, Michael Lund
Sørensen, ikke er den nævnte (michael sørensen).
Jeg har aldrig haft noget med PRC, PRO components eller Inter media
produktions at gøre. Jeg har end ikke handlet hos nogen af nævnte firmaer.
Med hensyn til mine tidligere jobs, er de beskrevet på min hjemmeside.

Bare for en god ordens skyld!
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : SlowHand

Dato : 06-12-01 23:43

> [...]
firmaer.
> Med hensyn til mine tidligere jobs, er de beskrevet på min hjemmeside.

Så er det jo på plads :)

/SlowHand

Fra : Bent Pedersen

Dato : 06-12-01 09:49

In article <ZsqP7.3221$z4.368801@news000.worldonline.dk>, Michael Lund Sørensen
says...

> [...]
>uden diskussion. En harddisk kunne ikke byttes straks, da den ikke var på
>lager; Ville jeg vente eller have et andet fabrikat ? Sådan!

Ovenstående er ABSOLUT IKKE min erfaring med ProConsult. Dengang jeg skulle have
byttet en harddisk gik der syv lange og syv brede, faktisk så lang tid at jeg
aldrig køber noget der igen.

/Bent

Fra : DWM

Dato : 05-12-01 17:52

> [...]
> Findes der virkeligt ikke en god og ærlig net-hardware-butik i
> Danmark, som både har ekspertisen og mandskabet til at passe de lovede

Zitech men de har nogle heftige priser på en del af de produkter de sælger.
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress

Fra : Claus Svanholm

Dato : 06-12-01 18:48

HEJ

hvis jeg var dig, ville jeg sende ovenstående indlæg til e-handelsfonden (www.e-handelsfonden.dk) .
Siden er nemlig "godkendt"så at sige og jeg tror gerne de vil høre om
den slags historier. For jeg ville da nemlig mene at det var forretninger
der havde fået e-mærket på deres side der var værd at handle hos. Dit
indlæg viser desværre at det ikke holder stik.

VH Claus

Fra : DWM

Dato : 07-12-01 20:42

"Claus Svanholm" <svanholm@gmx.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> der havde fået e-mærket på deres side der var værd at handle hos. Dit
> indlæg viser desværre at det ikke holder stik.

Nu er det meget svært at se hvem du svare på men hvis du tænker på det
med den første seagate disk der ikke er kommet tilbage endnu så kunne
det ligeså vel være importøren som har lavet møg i det.
Tror jeg har brugt deres RMA 4 gange mht hardiske og inden 14 dage
så har jeg fået en ny disk hver gang.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 09-12-01 00:13

On Wed, 5 Dec 2001 12:24:22 +0100, Rasmus A. Nielsen wrote:

> [...]
>PT. Har jeg ikke haft meget held med: IT-Butikken og PRC-Data - har
>endnu ikke haft brug for at skulle returnere noget til SHG og

MHT SHG har jeg fået byttet en K6-2 med defekt L1 cache, det tog
nogle få dage.....der var godt nok en muggen bemærkning på den
nye faktura, men jeg fik min processor - der her for nyligt har
fået tildelt server-tjeneste!
Hos BJ Trading har jeg fået byttet et dødt NEC 64Mb
SDRAM-modul...eller dvs for at være på den sikre side byttede de
både det defekte og det der virkede (Havde købt dem begge på een
gang hos dem), tog også kun få dage.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Let them that have eyes see

Fra : DWM

Dato : 09-12-01 08:53

"Peter Jespersen" <flywheel@illogical.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>nogle få dage.....der var godt nok en muggen bemærkning på den
>nye faktura, men jeg fik min processor - der her for nyligt har

Hvad var bemærkningen? (jo man er jo lidt nysgerrig)
Jeg har forøvrigt fået ombyttet et del ting hos både IT butikken og Zitech.
Altid uden problemer og inden 14 dage have jeg de nye produkter.
Det er primært med harddiske min erfaring ligger da de har en tendens til
at fise af hele tiden her hos mig, af uforklarlige årsager, påtrods af at de alle
sidder i harddisk holdere med blæser i front og bag.