indlæg i fritd.dyr
Fra : Bettina

Dato : 05-12-01 11:31

Læste lige et indlæg i dk.fritid.dyr:
"Det er pinligt, men ret tragisk. Forleden aften havde jeg besøg af mine
venner. Vi sad og røg noget hash (det gør vi ikke så tit) og 'for sjov' gav
en af mine veninder min hund en klump. Den spiste klumpen og blev ret
mærkelig. Problemet er at den her to dage senere stadig er meget mærkelig,
virker forvirret og bange.

Det hører med til historien, at vi før at har givet den en lille klump hash,
fordi det var så sjovt at se den "tumle omkring", men virkningen har altid
været midlertidig. Kan det være at den har fået en hashpsykose? Jeg er ret
bekymret.... hashens virkning lader jo til at være permanent.."

ÅRH! Hvor gør sådan noget mig edder%#¤%&#"#"&%rasende!!!
Er folk fldstændig sindssyge? Kan man ikke pudse et eller andet værnm på
sådan en person og forhindre hende i nogensinde at holde dyr igen?
*skummer af raseri*
Bettina

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 05-12-01 12:13

"Bettina" <pruehs@mocka.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
værnm på
> sådan en person og forhindre hende i nogensinde at holde dyr igen?

Det skulle i så fald være Alle Dyrs Ret idet disse nok er langt mere
effektive end Dyrenes Beskyttelse .. men hvor bor pigebarnet og hendes
forældre kan man finde ud af det ud fra evt. mailadr...??? mvh Ami

Fra : Marlene

Dato : 05-12-01 12:27

Anne-Marie Prange Madsen <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c0e0149$0$10553$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> [...]
> effektive end Dyrenes Beskyttelse .. men hvor bor pigebarnet og hendes
> forældre kan man finde ud af det ud fra evt. mailadr...??? mvh Ami

Det sad jeg også lige at tænkte på........ Jeg kan se, at det er en
mail-adresse fra Teledanmark, og den kan man jo søge på, men det er jo langt
fra sikkert, at hun er registreret.............. Grunden til, at jeg gerne
vil vide, hvor hun bor, er, at man måske havde mulighed for at få hunden til
dyrelæge.....

Mvh. Marlene.

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 05-12-01 12:33

Har netop checket mailadressen og har fået en adresse. Så det kan sagtens
lade sig gøre.

Hilsen
Joan

Fra : Marlene

Dato : 05-12-01 12:37

Joan Frederiksen <joan.frederiksen@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c0e058c$0$25360$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Har netop checket mailadressen og har fået en adresse. Så det kan sagtens
> lade sig gøre.
>
> Hilsen
> Joan

Yes, jeg fandt den også med det samme.........

Mvh. Marlene.

Fra : Rinnie van Oosterhou~

Dato : 05-12-01 12:30

> Det skulle i så fald være Alle Dyrs Ret idet disse nok er langt mere
> effektive end Dyrenes Beskyttelse .. men hvor bor pigebarnet og hendes
> forældre kan man finde ud af det ud fra evt. mailadr...??? mvh Ami

Det skulle evl i princippet være muligt... Men om oplysningerne er korrekte
er jo ikke sikkert. hvis vi siger hun har lavet falsk e-mail add, men jeg
kan da sige så meget, at hun (Lone Bjørn Larsen) bor'

*******ensvej 7, 3
2100 København Ø

(og adressen er registreret ,med 4 adresser ved tele.dk bla. noget kaldet
taube_transport@post.tele.dk hvilket kan tyde på at forældrene har noget
virksomhed?!)

....Så nogen lille by er det jo ikke ligefrem!!

Men... Jeg har pigens tel. nummer og ringer gerne til alle dyrs ret med
oplysningerne...?!

Rinnie

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 05-12-01 12:30

"Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3c0e0149$0$10553$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Alle Dyrs Ret er forøvrigt villig til at tage sagen, hvis vi kan finde
ud af hvor i landet altså pigens adr. er ... har lige snakket med
Axel-Erik Sørensen der er formand for foreningen .. mvh Ami

Fra : Rinnie van Oosterhou~

Dato : 05-12-01 12:31

Ami... send mig lige dit nummer... så ringer jeg lige...

Rinnie

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 05-12-01 12:44

"Rinnie van Oosterhout" <rinnie@radioskala.dk> skrev i en meddelelse
> Ami... send mig lige dit nummer... så ringer jeg lige...

Er sendt til din private mail ...
hils fra Ami ---

Fra : Christian Andresen

Dato : 05-12-01 12:39

Jeg har læst stort set alle de indlæg der er lavet i d.f.d.
Det burde ikke være nødvendigt at flytte den diskussion herind.
Min mening er at det er en syg joke, og det er klogest at ignorere det.

mvh

Christian

Fra : Marlene

Dato : 05-12-01 12:40

Christian Andresen <mailto:username@domain.country> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c0e0774$0$89831$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> Det burde ikke være nødvendigt at flytte den diskussion herind.
> Min mening er at det er en syg joke, og det er klogest at ignorere det.

Ja, gid det var så vel. Men det tror jeg desværre ikke, det er. Det kan man
ligesom fornemme, hvis man læser Lones svar......

Mvh. Marlene.

Fra : Rinnie van Oosterhou~

Dato : 05-12-01 12:48

> Ja, gid det var så vel. Men det tror jeg desværre ikke, det er. Det kan
man
> ligesom fornemme, hvis man læser Lones svar......

men hun skriver jo hun bor' i en lille by... og København Ø har aldrig
været nogen lille by... I hvert fald ikke imens jeg har levet... Eller for
den sags skyld da min tip-oldemor levede så jeg tvivler på den er det nu...

rinnie

Fra : Marlene

Dato : 05-12-01 13:48

Rinnie van Oosterhout <rinnie@radioskala.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c0e09bf$0$29581$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> været nogen lille by... I hvert fald ikke imens jeg har levet... Eller for
> den sags skyld da min tip-oldemor levede så jeg tvivler på den er det

Det har du ret i, men det kan jo være, at forældrenes firma er betaleren af
abonnementet på såvel telefon og mail-adresser, så adressen i København er
nok firmaets. Men det lyder naturligvis underligt, at der så står Lone Bjørn
Larsen????? I øvrigt har jeg prøvet at søge på Taube Transport på 118, men
intet resultat.

Mvh. Marlene.

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 05-12-01 13:47

"Marlene" <ryg@post12.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, gid det var så vel. Men det tror jeg desværre ikke, det er. Det
kan man
> ligesom fornemme, hvis man læser Lones svar......
>
> Mvh. Marlene.

Axel Erik Sørensen fra Alle Dyrs Ret er nu orienteret om sagen og vil
undersøge den og melde resultatet tilbage .. enten Rinnie eller jeg
orienterer når vi ved noget mvh Ami

Fra : Marlene

Dato : 05-12-01 13:50

Anne-Marie Prange Madsen <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c0e174d$0$10543$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> [...]
>
> Axel Erik Sørensen fra Alle Dyrs Ret er nu orienteret om sagen og vil
> undersøge den og melde resultatet tilbage .. enten Rinnie eller jeg

Tusind tak.

I øvrigt er jeg lidt bange for, at vi har skræmt Lone væk med al vores snak.
Eller man kunne måske håbe, at hun er gået til dyrlægen????

Mvh. Marlene.

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 05-12-01 14:11

> [...]
vores snak.
> Eller man kunne måske håbe, at hun er gået til dyrlægen????

Tja hvis hun er blevet skræmt væk .. kan det måske være fordi det
netop er en troll .. uanset hvad så har Axel lovet at undersøge sagen
og han er forberedt på at det måske kan være en troll men også at der
kan være tale om at en død syg hun trænger til hjælp, og ud fra det
sidste handler han .. alt tvivl skal komme den sigtede til gode .. og
den "sigtede" må her være vovsen ... skulle der være tale om en troll
... eller brug af falsk e-mailadr. ja så er alene det så langt ude at
det bør straffes .. mvh Ami .. men I hører så snart jeg ved noget og
nu vil mine vovser motioneres i det dejlige vejr .. mvh Ami ...

Fra : Bettina

Dato : 05-12-01 17:17

Godt gået AMI
selvom det så evt. er et fjols med en dødsyg humor, kan jeg egentlig ikke
have ondt af at det får konsekvenser,
Tak for hjælpen, nu er der vel ikke så meget mere man kan stille op end at
håbe.
'
Bettina

Fra : Marlene

Dato : 06-12-01 23:15

Anne-Marie Prange Madsen <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c0e174d$0$10543$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

..

> Axel Erik Sørensen fra Alle Dyrs Ret er nu orienteret om sagen og vil
> undersøge den og melde resultatet tilbage .. enten Rinnie eller jeg
> orienterer når vi ved noget mvh Ami

Hej Ami.

Har du hørt noget fra Axel E. Sørensen?

Mvh. Marlene.

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 07-12-01 09:17

> Har du hørt noget fra Axel E. Sørensen?
>
> Mvh. Marlene.

Jeg ved at der var en derude i forgårs ved aftentide, men vedkommende
har Axel ikke kunne få fat på, men prøver stadig og vil ringe tilbage
eller bed ham der var derude ringe til mig .. giver besked så snart
jeg har hørt fra Axel .. mvh Ami

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 05-12-01 16:07

Hej alle
Der er en del der gætter på at det er en dårlig joke med det oprindelige
indlæg, og det håber jeg sørme oxo det er. men fra da jeg boede i Kbh
(Nærmere betegnet Nordvest kvarteret) hørte jeg om hash-misbrugere der oxo
lod deres hunde få del i rusen. Enten ved at puste røgen ind i næsen på
hunden, eller ved at lade hunde spise en lille klump, som her. En kvinde jeg
kendte, lod sin hund drikke både øl og snaps. De mente alle i ramme alvor at
når de havde det så godt af de forskellige rus-midler, så ville hundene oxo
nyde det.
Forskellen er jo bare at hundene ikke selv har valgt og ikke kender til
konsekvenserne af deres handling. men det gør de jo heller ikke når de løber
over vejen, spiser ejerens bøfkød eller andre ting, som vi mennesker kender
til og derfor må forebygger for hunden.
jeg kan på ingen måde bifalde hvad Lone har gjort eller ikke gjort, men det
er vist mere almindeligt at folk kan finde på slige sager, end vi almindelig
og ansvarsbevidste hunde- og dyreejere regner med*Dybt suk*
VH Praxis© som til tider mener at kan vi aflive hunde der bider, så burde vi
oxo kunne aflive uansvarlige og dumme hundeejere

Fra : sabrina

Dato : 05-12-01 16:33

Hej NG!
Kan i ikke give mig den nøjagtige adresse på dk.fritid.dyr, hvor jeg kan
finde indlægget? VIl ENORMT gerne læse det!
Jeg vil lige udtrykke jeg er målløs over hvor hurtigt i er gået i
aktion, SÅDAN! Det er virkelig godt gået :)

Hilsen Sabrina

http://www.kandu.dk/

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 05-12-01 16:39

"sabrina" <sabrina.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg vil lige udtrykke jeg er målløs over hvor hurtigt i er gået i
> aktion, SÅDAN! Det er virkelig godt gået :)

Ja men den nøjagtige adresse er dk.fritid.dyr..Prøv at gå ind i
nyhedsgrupperne og søg under dk. fritid. så vil den dukke op .. men
ellers skal jeg lige sende indlæget til dig.
mvh Ami ..

Fra : sabrina

Dato : 05-12-01 17:00

> [...]
> nyhedsgrupperne og søg under dk. fritid. så vil den dukke op .. men
> ellers skal jeg lige sende indlæget til dig.

Du må meget gerne sende det til mig, da jeg ikke rigtig kan finde ud af
det med nyhedsgruper *gg*
Min email er : savanna_pony@hotmail.com
du må meget gerne sende evt svar som er kommet inde i nyhedsgruppen!

Mange hilsner Sabrina

http://www.kandu.dk/

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 05-12-01 16:55

> [...]
> Jeg vil lige udtrykke jeg er målløs over hvor hurtigt i er gået i
> aktion, SÅDAN! Det er virkelig godt gået :)

Hej Sabrina .. har lige prøvet at sende Lones indlæg til dig , men får
besked om at min mail ikke kan levers til din adr. .. så skal jeg
sende indlæget må du lige maile din mailadr til mig ... mvh Ami

Fra : sabrina

Dato : 05-12-01 17:30

"Anne-Marie Prange Madsen" skrev d. 05-12-01 16:55 dette indlæg :

> [...]
> besked om at min mail ikke kan levers til din adr. .. så skal jeg
> sende indlæget må du lige maile din mailadr til mig ... mvh Ami

hej ami.
du sender forhåbentligt til savanna_pony@hotmail.com ikke?
den burde helt sikkert du, men ellers prøv s-m-h@sol.dk

venlig hilsen Sabrina

http://www.kandu.dk/

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 05-12-01 17:41

> du sender forhåbentligt til savanna_pony@hotmail.com ikke?
> den burde helt sikkert du, men ellers prøv s-m-h@sol.dk
>
> venlig hilsen Sabrina

ja nu har jeg lige sendt den afsted til savanna_pony osv... så nu
håber jeg du får den mvh Ami

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 05-12-01 17:04

Hej Sabrina
Du har en lang række funktioner næstøverst i mailprogrammet, den andensidste
hedder Nyhedsgrupper. Prøv at trykke på den knap og du vil få mulighed for
at søge efter dk.fritid.dyr

Hilsen
Joan

Fra : sabrina

Dato : 05-12-01 17:33

Hej Joan.
Nu har jeg ellers været bruger herinde i meget lang tid, men aner ikke
hvilket mailprogram du mener?! Jeg bruger www.hotmail.com!

Hilsen Sabrina

http://www.kandu.dk/

Fra : john tilsted

Dato : 06-12-01 02:04

Hej Alle.

Først tak til jer, der gjorde noget ved sagen !!

Jeg mener, at give sin hund hash, er dyremishandling og det skal anmeldes
til politiet!!!!!

Hilsen John

Ps: Har selv 2 hunde.

Fra : Lars Bach

Dato : 06-12-01 11:34

hej john.
jeg er HELT enig med dig!!! jeg håber personen der gjorde det bringer hunden
til dyrlægen og sørger for at den ikke længere skal være hos hende. Bagefter
skulle hun selv søge hjælp og blive indlagt!!!
mvh Mai Brask

john tilsted skriver: