Ang. Bruger-systemer!
Fra : Niels Skovmand

Dato : 04-12-01 11:23

Hej!

Jeg har netop programmeret en side, hvorpå folk skal kunne logge ind og
skrive meddelelser, etc.

Men jeg er ret newbie i brugersystemer generelt, så mit nuværende system er,
at når brugeren er logget ind, et 2 cookies sat (login, og md5 hashen af
passwordet), så sammenlignes dette med databasen hver gang en ny side loades
for at se om det nu passer..

Men balladen er, at systemet primært skal bruges på offenligt tilgængelige
computere, så hvis brugerne glemmer at logge ud er der et problem.

Er det nogle bedre ideer, evt. sådan at brugeren logges ud når vinduet
lukkes! En timeout på cookies er nok ikke så brugbar i dette tilfælde..

På forhånd tak!

Niels Skovmand

http://www.wman.dk
http://www.wman.dk/ihs

Fra : Peter Apu

Dato : 09-12-01 04:37

Præv at tjekke sessions ud i manualen :)