Intet popup vindue med brugernavn og passw~
Fra : Jacob Tauris

Dato : 04-12-01 21:28

Jeg har lavet et website, hvor der kræves et brugernavn og et
password for at kunne se visse dele af hjemmesiden. Problemet er
at dialogboxen til indtastning af brugernavn og password kun
"popper op" på nogle af de besøgendes computere, når de forsøger
at logge på den del af websitet, der kræver login. Hos resten
kommer dialogboxen slet ikke op, hvorfor de naturligvis ikke kan
komme videre ind i websitet. Er det et lokalt problem på
computeren hos de personer, hvor der ikke automatisk " popper "
en login dialogbox op? Har det noget med webbrowseren at gøre?
Hvad gør man ved det i så fald?

Mvh

Jacob

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-12-01 22:07

Jacob Tauris <U930162@studmed.au.dk> skrev

> Er det et lokalt problem på computeren hos de
> personer, hvor der ikke automatisk " popper "
> en login dialogbox op?

Personen kan have slået javascript fra - så er der
ikke noget der popper op.

> Har det noget med webbrowseren at gøre?

Alle kendte browsere der bliver brugt i dag burde
kunne vise det.

Kom lige med et link til problemet, så man kan se
hvad du har lavet - vi kan ikke fejlsøge på intet

Du kunne jo også vælge at have dit passwordfelt på
selve siden - så har du ikke brug for popup.

--
Allan

Fra : Klaus Hebsgaard

Dato : 05-12-01 10:56

> [...]
> hvad du har lavet - vi kan ikke fejlsøge på intet
>
> Du kunne jo også vælge at have dit passwordfelt på
> selve siden - så har du ikke brug for popup.

En helt anden ting er at javascript ikke er brugbart til at lave sikkerhed,
det er jo ret nemt at få fat i kilden til din hjemmeside....

Fra : Allan Vebel

Dato : 05-12-01 14:17

Klaus Hebsgaard <kh@ingenioer.dk> skrev

> En helt anden ting er at javascript ikke er brugbart til at
> lave sikkerhed, det er jo ret nemt at få fat i kilden til din
> hjemmeside....

Så kan man jo hverken bruge popup eller et
javascriptdefineret passwordfelt - og så er det jo en
helt anden løsning der skal til.

--
Allan