Kan AGP pro port smadre grafikkort?
Fra : Henrik Petersen

Dato : 04-12-01 21:03

For et par uger siden kørte der en tråd om man skulle bruge AGP pro port
eller ej. Her fandt man så ud af at man ikke skal fjerne den lille tap der
sidder i pro-delen af AGP porten. Hvad jeg ikke fandt ud af var om det
egentlig kan skade ens grafikkort/bundkort, hvis man fjerner denne tap?
Jeg har et Soltek SL-75 KAV, og er kommet til at fjerne den lille tap helt
uforsigtigt, og har, dum som jeg er, smidt den væk! Mit Asus V6600 er
begyndt at bliver smadder varmt efter jeg skiftede fra pIII 500 Mhz til
T-Bird 1333. Kan det have noget at gøre med AGP pro porten eller noget helt
andet?
Hvis det er AGP pro porten kan det så hjælpe at sætte et eller andet i
klemme, hvor den lille tap sad?

På forhånd tak
vh
Henrik

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 04-12-01 21:31

"Henrik Petersen" <henrik_s-p@get2net.dk> skrev

> [...]
helt
> andet?
> Hvis det er AGP pro porten kan det så hjælpe at sætte et eller andet i

Nej, tappen er bare beregnet til at undgå at nogle overhovedet forsøger
at proppe et almindeligt AGP kort derned. Nogen anden funktion har den
ikke, så hvis du bare lader dit kort sidde, hvor det gør, bliver der
ingen problemer i den henseende.

Grunden til, at dit kort føles varmere nu, end før opgraderingen er
sandsynligvis, at der generelt er varmere i kabinettet nu end tidligere -
og at kortet derfor har sværere ved at komme af med varmen.

mvh
Peter