Pc´en er helt død
Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 04-12-01 20:31

Hej

Jeg har samlet en pc med et soltek SL-75KAV bundkort, 800 Mhz duron cpu. Alt
er tjekket flere gange men lige lidt hjælper det.

Den siger bare ikke en lyd ikke engang fra strømforsyningen.

Er der en der kan fortælle hvad der mon kan være galt ?

--
Med Venlig Hilsen
Henrik Bruun-Petersen

Fra : Jonny Jensen

Dato : 04-12-01 20:46

Kender ikke bundkortet, men jeg ved at fx PC Chips som default levre deres
bundkort med ClearCmos jumperen som sluttet, for at spare strøm på
batteriet. Hvis den er det (Typisk 2-3) så sæt den om (1-2), og prøv igen.

Hvis det ikke dur, så find en der kan teste PSU og MB for dig, altså en
kammerat der kan finde ud af hvilken del der har fejlen, ved at smide først
MB til hans egen PSU og omvendt.

Jonny.

Fra : Leony

Dato : 05-12-01 07:32

"Jonny Jensen" <a@b.com> skrev i en meddelelse

> Hvis det ikke dur, så find en der kan teste PSU og MB for dig

Du kan selv teste psu bare du har en papirklips eller et stykke ledning, se
her hvordan:
http://www.virtual-hideout.net/guides/atx_psu_mods/index.shtml

Hvis blæseren i psu'en ikke kører så må det næsten være den der er røget en
tur.
Du har tændt på kontakten i væggen og på den kontakt der evt. er på psu'en

Leony

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 04-12-01 21:03

On Tue, 4 Dec 2001 20:30:33 +0100, "Henrik Bruun-Petersen"
<news@nytliv.net> wrote:

> [...]
>
>Den siger bare ikke en lyd ikke engang fra strømforsyningen.
>
>Er der en der kan fortælle hvad der mon kan være galt ?

Det kan også skyldes at CPU ikke sidder ordentligt i soklen.