C ++ Builder 5
Fra : Karina

Dato : 04-12-01 20:20

Hej!
jeg har netop købt bogen C++ Builder 5 Developers Guide. Der er en cd som
indeholder små programmer relateret til hvert kapitel. Jeg er bla.
interesseret i Kapitel 14 som omhandler databaser - men når jeg prøver at
åbne programmet kommer der flg fejlmelding:

class TIBSQL Monitor not found.

Flere af programmerne til de andre kapiler kan jeg heller ikke åbne - er der
nogle som kan fortælle mig hvad fejlen er og hvad jeg skal gøre?
På forhånd tak for hjælpen.
Hilsen Karina

Fra : Mogens Hansen

Dato : 04-12-01 22:05

"Karina" <karinapost@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> interesseret i Kapitel 14 som omhandler databaser - men når jeg prøver at
> åbne programmet kommer der flg fejlmelding:

TIBSQL er en så vidt jeg ved del af Interbase Express.
Eksemplet kræver at du har installeret Interbase og Interbase Express
installeret.
Begge dele kan så vidt jeg ved hentes på nettet hos Borland og Borland
Community, hvis du ikke allerede har det.

Jeg prøvede lige det eksempel du nævner.
Når jeg åbner projekter brokker den sig over at "... sqlMonitor->TraceFlags:
Property does not exist ...". Jeg svarede "Ignore All".
Når jeg compilere projektet, kom der en fejlmeddelelse "...
sqlMonitor->OnSQL has incompatible parameter list". jeg trykkede cancel,
åbnede formen (F12), valgte IB SQL componenten øverst til højre og åbnede
Object Inspectoren (F11) og gik til event-handleren til OnSQL. Her kopierede
jeg funktionens indhold til klip-boardet, fjernede funktionen og oprettede
den som en ny event-handler og indsatte det oprindelige indhold
Jeg var nød til at fjerne den package der hedder ICSBCB40.BPI fra projektet
(Project | Options | Packages).
Jeg skulle også selv lige koble datasource for de 3 DBGrid komponenter på
Main View op for at få vist nogen data.

Det virker umiddelbart som om projektet er lavet med en ældre udgave af
C++Builder, Interbase eller Interbase Express end det jeg har installeret.
Sådan et eksempel burde være nemmere at gå til.

Prøv at kigge hos Dr.Bob om der findes opdateringer http://www.drbob42.com/

Venlig hilsen

Mogens Hansen