Overcloking af min AMD 1200
Fra : PhMagic

Dato : 04-12-01 16:38

Hejsa

Jeg har en AMD 1200 .... hvorfor vil min windows ikke starte på når jeg
kører med 1400 mhz..... min køler er fin nok .... hvis jeg kører 1375mhz så
kan jeg godt ! Windows kommer men en adressefejl af en slags ! :-/

MVH
PhMagic

Fra : Mogens

Dato : 04-12-01 16:53

On Tue, 4 Dec 2001 16:38:11 +0100, "PhMagic" <dphilipsen@mail.dk>
wrote:

> [...]
>kører med 1400 mhz..... min køler er fin nok .... hvis jeg kører 1375mhz så
>kan jeg godt ! Windows kommer men en adressefejl af en slags ! :-/

Nu ved jeg ikke om det er multiplier eller fsb du har pillet
ved. Jeg har selv en 1200 T'bird overclocket til 1400 MHz
og det kører kun så længe jeg ikke piller ved fsb og altså
nøjes med at overclocker med multiplier. Sætter jeg fsb'en
op vil Windows ikke starte

Mvh Mogens

Fra : Razz

Dato : 04-12-01 16:52

"PhMagic" <dphilipsen@mail.dk> wrote in message
> [...]
> kører med 1400 mhz..... min køler er fin nok .... hvis jeg kører 1375mhz

> kan jeg godt ! Windows kommer men en adressefejl af en slags ! :-/

Hvad med at fortælle hvordan du OC'er... Hvis du kun hæver FSB, kan jeg da
godt forstå at dit system bliver ustabilt..

/Razz

Fra : Desilva

Dato : 04-12-01 17:40

> Hvis du kun hæver FSB, kan jeg da godt forstå at dit system bliver
ustabilt..

Jeg er lidt ny i hele ideen med at overclocke. Har altid tidligere kørt med
standardinstillinger og det var fint.
Anyway... lad mig lige høre om jeg forstår det her.
Hvis man øger fsb, så sættes clockhasigheden op på cpu OG pci, agp ect?
Så man kan godt have en situation hvor cpu gerne kører med højrer fsb, men
andre enheder fejler fordi de ikke kan følge med?

Hvis man øger multiplier, så øges processorens interne clock hastighed, mens
bushastigheden er uændret?

Appropos... hvordan låser man op for multiplier på athlon XP 1600+ ?

Fra : PhMagic

Dato : 04-12-01 18:47

ok! normal står min cpu sådan her
133 fsb x 9 = 1200 Mhz

så kan jeg højst køre 133 fsb x 10 = 1333 Mhz

hvad skal jeg gøre for at gå den på 1400 Mhz ? sætte multiplyer eller fsb op
?

ps. mit system crasher når jeg prøver 133 x 10,5

MVH
Danni

Fra : Razz

Dato : 04-12-01 18:51

> [...]
op
> ?
>
> ps. mit system crasher når jeg prøver 133 x 10,5

Tjaa... Hvis du ikke har hævet FSB kan det jo ikke skyldes ustabile RAM
eller lign.

Jeg kan ikke hjælpe dig da jeg ikke har forstand på AMD...(kører selv med
P-III klippestabilt)...

/Razz

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 04-12-01 19:22

> [...]
>
> så kan jeg højst køre 133 fsb x 10 = 1333 Mhz
>
> hvad skal jeg gøre for at gå den på 1400 Mhz ? sætte multiplyer eller fsb

Nej og nej.
Hvis den ikke vil køre 10,5*133, så vil den heller ikke køre 140*10, eller
hvad man nu kan finde på. Din CPU vil ikke være med ved den temperatur &
Vcore du bruger. Prøv at sænke temperaturen (bedre køler), eller hvis du
ikke har gjort det, så hæv Vcore til omkring 1.85V.

mvh
Jeppe Seidelin Dam