Hvor lange kabler til CD rom og floppy
Fra : krage

Dato : 04-12-01 14:11

Hvor lange kabler kan jeg trække til mit CD-rom drev og til mit floppy drev?
Jeg er nemlig ved at bygge mit eget kabinet, og vil gerne have disse drev op
i et lille kabinet på mit skrivebord.

På forhånd tak
Christian

Fra : ab

Dato : 04-12-01 15:41

I manualen til mit EPOX-bundkort står der, at ATA-100 kablerne ikke må være
længere end 45 cm.

Til et eksternt drev (brænder) på en anden PC bruger jeg kabler (flad-40) på
ca. 75 cm uden problemer.

MVH ab

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 04-12-01 18:29

"ab" <abc_ab@tdcadsl.dk> wrote in message
> I manualen til mit EPOX-bundkort står der, at ATA-100 kablerne ikke må
være
> længere end 45 cm.

Jeg har før brugt ATA 100 kabler på 150 cm længde (runde kabler), og det
kører fint. Det skal dog siges at jeg ikke har kørt benchmark test med det.

--
Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den!" - Dalai Lama

Fra : Villy Jensen

Dato : 04-12-01 20:22

> [...]
drev?
> Jeg er nemlig ved at bygge mit eget kabinet, og vil gerne have disse drev

Jeg har trukket mit FDD ud på ca. 120 cm ledning.

Det funker OK med det drev, der er montet, men jeg har testet
mere end 1 FDD fabrikat, der ikke kunne tåle det lange kabel.

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy