sortering med æ, ø og å!
Fra : Helle

Dato : 04-12-01 12:17

Jeg har en side som viser brugerdata fra database. Jeg har på
siden et felt, hvori brugeren kan sortere efter flere felter i
databasen, bl.a. adresse. Problemet er at adresser der starter
med æ, ø eller å bliver vist først inden den egentlige sortering!
Er der nogen der ved hvad man kan gøre ved det problem?
Hilsen fra Helle

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michael Jakobsen

Dato : 04-12-01 15:00

On Tue, 4 Dec 2001 11:17:05 +0000 (UTC), Helle <helven@tiscali.dk>
wrote:

>databasen, bl.a. adresse. Problemet er at adresser der starter
>med æ, ø eller å bliver vist først inden den egentlige sortering!
Hvis det er access 2000, så gør følgende:

Åben access og gå ind i funktioner og indstillinger.
Under fanebladet generelt sætter du "sorteringsrækkefølge for nye
databaser" til Norsk/dansk.

Du er nu nød til, at importerer dine tabeller fra den "gamle" database
til en ny database med de nye instillinger, så burde det virke.

/Goose
--
<URL:mailto:webmaster@goose.dk>
<URL:http://www.goose.dk>

Fra : Helle

Dato : 04-12-01 23:14

Michael Jakobsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> --
> <URL:mailto:webmaster@goose.dk>
> <URL:http://www.goose.dk>

TAK skal du ha'!