Alternativ til IIS til at teste ASP kode
Fra : Harreby

Dato : 04-12-01 09:09

Jeg har haft en del problemer med min IIS der er installeret på
min Win2k prof. og har derfor overvejet om der var nogen
alternativer til IIS til lokalt at teste min ASP kode før jeg
lægger den ud på nettet. Er der nogen der har erfaring med andre
programmer til dette?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Jensen

Dato : 04-12-01 10:20

> [...]
> alternativer til IIS til lokalt at teste min ASP kode før jeg
> lægger den ud på nettet. Er der nogen der har erfaring med andre

Det vil IMHO være bedre at bruge kræfterne på at løse dine problemer med
IIS'en end at lede efter et alternativ.
Hvad er problemet med IIS?

mvh
Kim Jensen

Fra : Harreby

Dato : 04-12-01 10:53

Problemet ligger i at det er ligesom at den ikke vil slippe mine
connections til databasen. (Ikke særlig præcis beskrivelse dette ved jeg
men den kan jeg komme emd i morgen hvis det kan hjælpe)

Symptomet er følgende: Når jeg åbner maskinen kan åbne ca 10 asp-sider, men
herefter fejler den. Jeg kan så vente ca 1 min, og så kan jeg klikke
refresh, og åbne siden. Prøver jeg herefter at åbne en side, får jeg fejlen
igen, og må vente. Jeg har prøvet at pille ved alle indstillinger, men uden
held. Jeg har også prøvet at reinstallere IIS.

Jeg ved om det har nogen betydning at maskinene er 100% standalone, og ikke
har noget netværk installeret!

Det ville helt klart være nr 1 at få IIS til at køre rigtigt, så hvis du
kan hjælpe med det vile det være perfekt.

Fra : Kim Jensen

Dato : 04-12-01 10:57

> Symptomet er følgende: Når jeg åbner maskinen kan åbne ca 10 asp-sider,
men
> herefter fejler den. Jeg kan så vente ca 1 min, og så kan jeg klikke

IIS på Win2K Pro er begrænset til (vist nok) 10 samtidige connections. Dvs.,
hvis ikke du får lukket dine db-connections ordentligt, kan det være at de
stadig står "åbne" og derfor forhindrer yderligere requests. Efter et minuts
tid er de åbne connections sikkert timet ud, så du igen kan requeste. Jeg er
ret sikker på, at det er her du skal finde løsningen!

Lukker du dine db-connections pænt på hver side? ("conn.close" osv.)

mvh
Kim Jensen

Fra : Harreby

Dato : 04-12-01 11:11

Kim Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> tid er de åbne connections sikkert timet ud, så du igen kan requeste. Jeg er
> ret sikker på, at det er her du skal finde løsningen!

Jeg var kommet til den samme konklusion, og har derfor prøvet at pille ved
timeout indstillingerne. Dog har det ikke hjulpet på problemet. De 10
connections kan man ikke ændre på en proffesional, men kun på en server.

> Lukker du dine db-connections pænt på hver side? ("conn.close" osv.)

Jeg havde ikke oprindeligt været flink til netop dette, men efter at jeg fik
problemet sikrede jeg mig at altid lukke forbindelsen. Det har desværre heller
ikke hjulpet.

Jeg kan se at jeg nok skal grave videre i de ting jeg allerede har haft fat i.
I princippet er der vel ikke noget galt i at en connection timer ud efter et
par sekunder, når det hele sker lokalt. Hvis du ved præcis hvilken setting jeg
skal ændre for at dette sker, så vil jeg gerne teste om jeg ikke allerede har
pillet ved denne. Desværre er maskinen derhjemme, så jeg må vende tilbag i
morgen.

Fra : Martin Poulsen

Dato : 04-12-01 19:39

"Harreby" <jorgen@harreby.com> wrote:

> Problemet ligger i at det er ligesom at den ikke vil slippe mine
> connections til databasen. (Ikke særlig præcis beskrivelse dette ved jeg
> men den kan jeg komme emd i morgen hvis det kan hjælpe)

Er det kun sider hvor du laver connections til databaser? Eller er det
"alt" ASP? Prøv evt. at opdatere MDAC[1] - det løste i hvert fald
et lignende problem på min Windows 98 med PWS i sin tid.

[1] http://www.microsoft.com/data/

--
Martin Poulsen

Fra : Stefan Juhl Mogensen

Dato : 04-12-01 17:48

Du kan f.eks. bruge Chili!ASP dog kræver den en almindelig webserver (som
skal være understøttet af Chili!ASP) men det virker rigtig godt sammen med
website pro webserveren.

Kig evt på http://www.chiliasp.com

Stefan Juhl Mogensen
stefan@cyberinet.com
http://cyberinet.com - Webmaster resourcer

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 04-12-01 19:40

> [...]
> skal være understøttet af Chili!ASP) men det virker rigtig godt sammen med

Jeg vil anbefale Instant ASP fremfor Chili!ASP
Instant ASP'en understøtter VBScript/JScript 5.5, hvorimod Chili!ASP kun
understøtter 3.5 (SVJH).

Du kan læse mere om iASP på www.halcyonsoft.com

/jesper/

Fra : Stefan Juhl Mogensen

Dato : 06-12-01 17:04

> Jeg vil anbefale Instant ASP fremfor Chili!ASP
> Instant ASP'en understøtter VBScript/JScript 5.5, hvorimod Chili!ASP kun
> understøtter 3.5 (SVJH).

Grunden til jeg anbefaler Chili!ASP er at det trodsalt ejes af SUN og de
bruger det til alle deres servere som skal køre asp. Derfor vil der være
langt flere penge i projektet og derfor bedre vedligeholdelse osv.

Men vi har vel alle vores meninger og grunde hertil.

Stefan Juhl Mogensen
stefan@cyberinet.com
http://cyberinet.com - Webmaster resurser