dankort, visa-dankort nummersystem
Fra : Thomas Olsen

Dato : 04-12-01 01:08

Hej
Jeg er igang med at lave et betalingsmodul.
Man skal kunne betale med mange forskellige korttyper.
systemet skal tjekke hvilken type kort det er, før der postes videre i
systemet.
Så er mit spørgsmål: hvordan tjekker man på kortnummeret, hvilken type det
er....
Jeg har info på flere forskellige internationale kort fx. american express:
fire første ciffre skal ligge mellem 3400-3499, 3700-3799, og nummeret er 15
ciffre og at nummeret skal kunne passere en mod 10 checksum.

Jeg har bare ikke kunnet finde noget somhelst omkring dankortet og
visa-dankortet !
håber I kan hjælpe
mvh Thomas Olsen

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 04-12-01 08:54

http://www.cashcow.dk/Home/

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen

Fra : Thomas Olsen

Dato : 04-12-01 09:09

> http://www.cashcow.dk/Home/

Efter et hurtigt (10 minutter)´s kig gennem sourcen, ser det ikke ud som om
der er meget jeg kan bruge... Jeg kunne ikke finde nogen somhelst form for
validering på kortnummeret, ud over at der tweakes lidt m. expirydate på
gamle dankort ...
ikke noget om startciffre og/eller kortnummer længde.
mvh Thomas Olsen

Fra : Svenne Krap

Dato : 04-12-01 09:13

> [...]

>ciffre og at nummeret skal kunne passere en mod 10 checksum.
>
>Jeg har bare ikke kunnet finde noget somhelst omkring dankortet og

Visa/Dankort starter altid med 4571 xxxx

hvor xxxx er din banks registreringsnummer.

Svenne
--
Mail usenet@krap.dk - svenne@krap.dk - PGP key id : 0xDF484022
ICQ: 5434480 - http://www.krap.dk - http://www.krap.net

Fra : Mickey

Dato : 04-12-01 22:58

"Svenne Krap" <usenet@krap.dk> skrev i en meddelelse

> Visa/Dankort starter altid med 4571 xxxx

måske irrellevant - men er det ikke koden for DK bare ? ;)

> hvor xxxx er din banks registreringsnummer.

nu du nævner det, ved du om man kan skaffe en liste over disse numre ?

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 06-12-01 11:48

Hej THomas

Jeg har selv indført dankort/Visa/mastercard på min side og med
pay.scannet.dk behøver man ikke at sende kort type til dem. Det undersøger
de selv. pay.scannet.dk virker ret fedt, syntes jeg og koster kun 200 om
måneden.

Mvh
Thomsa Pedersen
www.av-supply.dk