SOYO-K7V DRAGON Plus
Fra : Lars Toolman Sdr.j.

Dato : 03-12-01 23:04

Toms Hardware var ret vild med dette kort !

Er der nogen i NG der har erfaringer med nævnte board ?

Toolman

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 04-12-01 11:14

"Lars Toolman Sdr.j." <larsbirkevej@mail.tele.dk> skrev:

> Toms Hardware var ret vild med dette kort !

Kan jeg se, men sammenligner jeg mit EPoX 8KHA+ med Soyo boardet, så
opnår mit EPoX samme resultater som Soyoet - jeg tror ikke ret meget
på onkel Toms test.
Det er snart Jul og Onkel T. mangler penge, hvis du forstår... :-/

--
Mvh:

Rasmus

Fra : Jacob Rasmussen

Dato : 04-12-01 15:27

"Rasmus A. Nielsen" wrote:
> [...]
> på onkel Toms test.
> Det er snart Jul og Onkel T. mangler penge, hvis du forstår... :-/

Men har du præcis samme hardware og er det konfigureret præcis som i
omtalte test? Og har du præcist genskabt software/drivere/patch
kombinationen? Eller har du lavet sammenlignende afprøvninger med Soyo
boardet også?

Jeg må nok indrømme, at netop Tomshardware efter min mening er noget nær
det mest seriøse man kommer inden for benchmarks af "ikke professionelt"
hardware, især når man sammenligner med diverse andre kælder/garage
foretagender, vis afprøvninger er af langt mindre "videnskabelig"
kvalitet. Desuden tror jeg, at Tom og hans ansatte ville være færdig i
branchen fra den ene dag til den anden, hvis det kom frem at de tog imod
bestikkelse som du antyder (dog med en smiley, men lad os ikke starte
rygter :))

Ang. Soyo boardet så koster det 26$ mindre på pricewatch end Asus
A7V266E, så mon ikke det skal ned fra de 1799 kr. det koster på
edbpriser til ca. 1350 kr. inden det rigtig hænger sammen.

MVH Jacob

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 05-12-01 14:33

In article <ll1P7.48$uQ4.3393@news.get2net.dk>, rasmus@bbservice.dk says...

> Kan jeg se, men sammenligner jeg mit EPoX 8KHA+ med Soyo boardet, så
> opnår mit EPoX samme resultater som Soyoet - jeg tror ikke ret meget
> på onkel Toms test.

Ehm, jeg synes ligsom, du mangler at underbygge din påstand der. Hvordan kan
det være at Soyo boardet ikke kan være hurtigere end et Epox 8KHA+? Jeg har
selv et 8KHA+ og er rigtigt glad for det, men faktum er at 8KHA+ var det første
kt266a board på markedet og det kunne jo godt tænkes at det begynder at kunne
mærkes så småt, nu hvor alle andre producenter har fået deres egen version af
kt266a på markedet?

> Det er snart Jul og Onkel T. mangler penge, hvis du forstår... :-/

Sikke en udtalelse.

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Fra : orbital

Dato : 04-12-01 12:19

On Mon, 3 Dec 2001 23:03:34 +0100, "Lars Toolman Sdr.j."
<larsbirkevej@mail.tele.dk> wrote:

>Toms Hardware var ret vild med dette kort !
>
>Er der nogen i NG der har erfaringer med nævnte board ?

Han er også ret vil med Chaintech, som han kalder et OC board. En
anden anmeldelse, jeg læste af det bundkort, sagde imidlertid at alle
forsøg på at bruge den justerbare Vcore var resultatløse, og så kan
man jo ikke overclocke !

Om det også passer at soltek drv2 er overclockers king er spørgsmålet.
Har han mon prøvet det ? eller bare læst databladet.

Brug endelig www.google.com og søg efter:

soyo dragon plus review

og læs et par af dem.

mvh

John

Fra : Simon Thorgersen

Dato : 04-12-01 17:02

> Toms Hardware var ret vild med dette kort !
>
> Er der nogen i NG der har erfaringer med nævnte board ?
>
> Toolman

Nej jeg har ikke personlige erfaringer med det men prisen for bundkortet er
ret høj. Jeg ville vælge et epox 8kha+ til 1200-1300 kr

Ellers, hvis man rigtig vil spare penge kunne man jo også vælge et ECS SiS
735 til 650 kr hos shg.dk