Sort skærm!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!~
Fra : Thomas Fries

Dato : 03-12-01 17:31

Hej

Min pc kan ikke starte op, den kan end ikke initialisere grafikkortet, dvs
sort skærm.. Hvilket jo så afskærer mig fra Bios.. Det jeg-er-klar-bip der
normalt kommer i opstaren udebliver også.
Jeg HAR prøvet med et andet grafikkort - uden held.
Jeg har prøvet at tage alle pci-kort ud af maskinen et efter et - uden held.
Jeg har forsøgt det samme med ram-blokkene - uden held. Jeg har forsøgt at
fjerne min skuffe-harddisk for at se om der var noget dér, men ak nej. Jeg
har taget min cpu af og sat den på igen, da en slot-1 cpu jo har større
sandsynlighed for at sidde løs end en socket cpu - men nej...
Min bios ER sat til at initialisere AGP først...
Jeg HAR clocket ned til normal frekvens.
Alle blæsere roterer som de skal - grafikkort, strømforsyning, cpu.

Hvad indeholder min maskine?

Abit BE6-II 2.0 RAID (aktiveret raid 0)
2 x IBM75GXP 45 GB i stripe.
1 x IBM 16 GB i skuffe
Pentium 3 600E (SLOT1 - har kørt 800 Mhz)
Kraftig "Arctic Circle" køler
1 x 256 MB PCI133 PQI ram
2 x 128 MB PC133 ram
ASUS V7700 Geforce2 GTS (ikke overclocket)
SB Live!
AverMedia TV-kort
Altsammen rimelig nydeligt monteret i det nyeste AOpen HQ.. tower-kabinet -
300W
Windows XP Pro DK (nok ligegyldigt at nævne da pc'en jo ikke kommer SÅ
langt)

Jeg mener selv at problemet ikke ligger i de tidligere nævnte komponenter,
da det ikke hjalp at udtage disse ifb. fejlsøgningen. Kan problemet ligge i
bundkortet eller i strømforsyningen mon?
Jeg ved det ikke, men jeg håber inderligt at der er nogen der ved noget der
kan hjælpe på problemet !

Til sidst skal jeg lige huske at sige, at problemet er PERIODISK - til stor
frustration. Hvis jeg lader pc'en stå tændt kan jeg nogle gange være så
heldig at den kører upåklageligt i dagevis, men det er for dyrt i strøm
efter min mening. Problemet er primært til stede når jeg starter pc'en op
efter at den har været slukket, men jeg kan også komme ud for at den crasher
mens den er tændt, og det selv om den ikke bliver synderligt
overbelastet....

Venlig hilsen
Minigris

Fra : EA

Dato : 03-12-01 20:53

skift RAM og harddisk ud og se om det hjælper.

Fra : Casper Mønster

Dato : 03-12-01 23:48

Jeg har prøvet det med et andet abit kort. Jeg tog alle kort ud to strømmen
fra den resatte BIOS-en (husk at sætte jumbern for der står i manualen,
sidder den forkerk kan du ikke starte op).

Efter en 10 minutter satte jeg skærmkort og ram i, ikke harddisk. Så kørte
det.

/Casper