Lære sprog
Fra : PHK

Dato : 03-12-01 16:42

Jeg vil gerne lære sprog efter lyttemetoden ved hjælp af et "apparat".

Jeg vil selv indtale det, jeg skal lytte til.

Jeg vil gerne kunne lytte så lang tid som muligt uden at det er nødvendigt
at betjene "apparatet".

Da jeg hopper og springer mens jeg lytter er en CD-afspiller eller lignende
ikke egnet.

Hvilket "apparat" skal jeg købe - findes det i det hele taget?

--
_
|_|

Fra : Henning

Dato : 03-12-01 21:48

On Mon, 3 Dec 2001 16:41:52 +0100, "PHK" <phk@esenet.dk> wrote:

> [...]
>at betjene "apparatet".
>
>Da jeg hopper og springer mens jeg lytter er en CD-afspiller eller lignende

Du får udmærkede cd-afspillere med 1 minuts anti-chok til ingen penge
i dag! Ellers en MP3-afspiller, hvor du kopierer cd-skiven ned på.

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : PHK

Dato : 04-12-01 11:43

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Du får udmærkede cd-afspillere med 1 minuts anti-chok til ingen penge
> i dag! Ellers en MP3-afspiller, hvor du kopierer cd-skiven ned på.

Nu har jeg ikke lige nogen CD-skive, jeg skal have kopieret :)))

Hvor lang tid kan en MP3 spille uden man behøver betjene maskinen?

Kan man sætte den til at spille den samme skive igen og igen _uden_ at
betjene maskinen?

Hvordan får jeg overført min tale til maskinen - er det muligt?

--
_
|_|

Fra : Gert Hansen

Dato : 04-12-01 13:20

Ved at indspille en wav fil (fra mikrofon/radio/pladespiller osv.) over en
"dims" der konverterer til MP3 der så brændes på en CD. Herefter fungerer
det som en alm. CD (men afspilleren skal kunne klare MP# format).
Af normal musik kan der være ca. 8 - 10 - 12 timer på en skive (afhængig af
den ønskede kvalitet). Hvis det er tale kan kravet til kvalitet sænkes og så
kan du spille uafbrudt i måske 25 timer på en skive. Så kan du vel klare
dig.

Hilsen

Gert Hansen

Fra : Henning

Dato : 04-12-01 15:29

On Tue, 4 Dec 2001 13:19:42 +0100, "Gert Hansen" <gert@mad.dk> wrote:

> [...]
>kan du spille uafbrudt i måske 25 timer på en skive. Så kan du vel klare

Bortset fra, at de MP3-afspillere jeg tænkte på ikke kører med skiver,
men med faste ramkort (smartmedia el.lign) (32 el. 64M). Du overfører
direkte fra PC til MP3-afspiller via usb eller serielport.

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk