tftp uden inetd
Fra : Ole Michaelsen

Dato : 03-12-01 15:59

Kan jeg køre tftp som en standalone dæmon, dvs uden om inetd?

Hvordan?

-- Ole

Fra : Mickey

Dato : 03-12-01 17:30

"Ole Michaelsen" <omic+usenet3@fys.ku.dk> skrev i en meddelelse
> Kan jeg køre tftp som en standalone dæmon, dvs uden om inetd?

står der ikke noget om det i config filen ?

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 03-12-01 20:06

Mickey wrote:
> "Ole Michaelsen" <omic+usenet3@fys.ku.dk> skrev i en meddelelse
>
> står der ikke noget om det i config filen ?

Hvilket afsnit i hvilken konfigurationsfil tænker du på?

Manualen nævner at tftpd normalt startes af inetd. Den skriver
intet om hvordan den kører som selvstændig service.

Jeg indrømmer jeg ikke har eksperimenteret med det. Studsede blot
over manualen.

-- Ole

Fra : Mickey

Dato : 03-12-01 21:28

"Ole Michaelsen" <omic+usenet3@fys.ku.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket afsnit i hvilken konfigurationsfil tænker du på?

tjaa, kender ærlig talt intet til tftpd, men jeg kunne forestille mig den
skulle startes/config'es med et paramter for at køre standalone

> Manualen nævner at tftpd normalt startes af inetd. Den skriver
> intet om hvordan den kører som selvstændig service.

så kan den nok ikke...

Fra : Claus Alboege

Dato : 03-12-01 18:18

Ole> Kan jeg køre tftp som en standalone dæmon, dvs uden om inetd?
Ole> Hvordan?

Advanced TFTP kan.

http://freshmeat.net/projects/atftp/
http://ftp.debian.org/debian/pool/main/a/atftp/atftp_0.4.tar.gz