Salousi yngel
Fra : Wheelie

Dato : 03-12-01 10:28

Til min store glæde og overraskelse, så jeg forleden at mit salousi par
havde fået yngel. De har haft æg et par gange uden der kom noget ud af
det. Men jeg har nu set 3 stk 5 mm små unger vimse rundt i mit akvarie.
De befinder sig pt et sted hvor de andre fisk i akvariet ikke kan nå dem
- forældrene inklusiv. Hvis jeg vil have noget ud af disse unger skal
jeg så have dem over i et seperart akvarie, og hvordan opfodre, passer
og plejer jeg dem bedst.? I mit 25o l akvarie hvor de er pt. går, er der
bla.5 stk 10 cm store Venestus - vil mine salusi forældre kunne forsvare
ungerne mod disse? (skal lige siges at det klart er min salusi han der
domminere akvariet).
Alle gode råd vil blive taget imod med kyshånd.
MVH - "den stolte første gangs fader"

http://www.kandu.dk/

Fra : Carsten Gall

Dato : 03-12-01 11:09

Wheelie <Wheelie.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:suHO7.1315$z4.204709@news000.worldonline.dk...
> [...]
> bla.5 stk 10 cm store Venestus - vil mine salusi forældre kunne forsvare
> ungerne mod disse? (skal lige siges at det klart er min salusi han der

Hvis ungerne går således at venustuserne ikke kan komme til dem, synes jeg
ikke
du skal gøre noget andet end at kigge på akvariet og nyde synet.
For hvis du vil have dem over i et andet akvarie, så skal du splitte det
hele af.
Når hunnen har lukket ungerne ud, er det som regel ovre med hunnes pleje
af ungerne.
Men hvem siger at den største trussel mod ungerne kommer fra
vensutusserne? for du skriver
blandt andet, hvilke andre fisk har du i akvariet?

Carsten