VEGA+ Bærbare
Fra : Henrik V!

Dato : 02-12-01 21:39

Hej i gruppen!

Jeg har lige skilt mig af med min bærbare Toshiba, og har nu kigget på en
VEGA+ fra http://www.morgen.dk/computers.htm
Men kender ikke maskinen... Nogen, der ved, om den er værd at investere i?

/Henrik!

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-12-01 23:02

On Sun, 2 Dec 2001 21:39:22 +0100,
Henrik V! <dj.dreng@get2net.dk> wrote:
> [...]
> VEGA+ fra http://www.morgen.dk/computers.htm
> Men kender ikke maskinen... Nogen, der ved, om den er værd at investere i?

Hvis du kommer fra en Toshiba, så vil du nok kun blive glad for
en mærkevare maskine. Prøv evt. Dell. http://www.dell.dk

Fra : Henrik V!

Dato : 03-12-01 09:19

Idéen med en Vega+ frem for Dell var 10000 kr for en C900, 256 Ram og 14,1
TFT - Dr er for mindst 13000 hos Dell...!

/Henrik!

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 03-12-01 11:34

"Henrik V!" <dj.dreng@get2net.dk> skrev
> Idéen med en Vega+ frem for Dell var 10000 kr for en C900, 256 Ram og
14,1
> TFT - Dr er for mindst 13000 hos Dell...!

Vega+ bærbare er berygtede for at være noget juks. De er ikke nær så godt
støjdæmpede som f.eks. Dell, og tastatur og skærm på Vega er lige til at
lukke op og puste grise op i. (for at bruge et kalender-aktuelt udtryk).
En TFT skærm er ikke bare en TFT-skærm!

Hold dig til mærkevare, og lad dig nøje med en lidt mindre kraftfuld
maskine, hvis prisen er afgørende.

mvh
Peter

Fra : Henrik V!

Dato : 03-12-01 19:53

Jeg synes bare ikke der er meget at finde til 10K eller derunder med TFT?!?

/Henrik!

Fra : Henrik V!

Dato : 03-12-01 20:07

Hvad med en Acer 212 TX fra www.shg.dk ? Er den værd at smide skillingerne
efter? Jeg tænker ikke så meget på specs - de er fine nok, men hva' med
kvalli'?

/Henrik!

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 03-12-01 21:34

> [...]
skillingerne
> efter? Jeg tænker ikke så meget på specs - de er fine nok, men hva' med

Acer er ikke værst. I hvert fald kendt for at være betydeligt bedre end
Vega, og jeg er ikke i tvivl om hvilken af de to jeg ville vælge.

mvh
Peter

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-12-01 21:17

On Mon, 3 Dec 2001 09:18:44 +0100,
Henrik V! <dj.dreng@get2net.dk> wrote:
> Idéen med en Vega+ frem for Dell var 10000 kr for en C900, 256 Ram og 14,1
> TFT - Dr er for mindst 13000 hos Dell...!

Dell Inspiron 2500, C900, 128MB RAM (du kan købe mere andetsteds), 14.1"
skærm (1024x768), koster i Tyskland DEM 2135 + moms og forsendelse.

Det er ved en kurs på 3.80 = DKK 10141 inkl moms + forsendelse.
Jeg har bestilt hos Dell DK med både Dansk, UK og US keyboards, så
de kan godt levere med andre keyboards til samme pris.

Den koster dog 11225 inkl moms og forsendelse i Danmark.

Så der er 1084 kr til forsendelse.

Ekstra 128MB RAM koster 215 kr hos SHG i Århus.

Fra : Henrik V!

Dato : 04-12-01 16:23

Jeg har bare en aversion mod beløb over 10K... Men nu har jeg fundet en
vinder, tror jeg - hos ComputerCity...

http://www.computercity.dk/cgi-bin/top5.cgi?side=laptop

IBM
700 Celly
Kun 64 RAM
20 Giga
14,1 TFT...! :)

Den er vel værd at overvele med en ekstra klods RAM?!?