Celeron cpu - i "familie" med P3???
Fra : Kickeye

Dato : 02-12-01 21:12

Når jeg er inde på Windows update får jeg meldingen om en driverupdate til
Pentium 3. Jeg har dog en Celeron, men kan det tænkes at det stadig vil være
klogt at installere nævnte driver? Vil det kunne fucke mit system op??? =)

/kickeye/

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 02-12-01 22:36

"Kickeye" <not@interested.net> wrote in

> Når jeg er inde på Windows update får jeg meldingen om en
> driverupdate til Pentium 3. Jeg har dog en Celeron, men kan det
> tænkes at det stadig vil være klogt at installere nævnte driver?

Bestemt. Celeron og PIII bygger på samme kerne. Celeron er blot en
PIII med visse begrænsninger.

--
Kent Oldhøj - Dansk OverclockingFAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : DaWizeGuy

Dato : 02-12-01 23:07

"Kent Oldhøj" <wol@oldhoj.dk> wrote in message
> "Kickeye" <not@interested.net> wrote in

> Bestemt. Celeron og PIII bygger på samme kerne. Celeron er blot en
> PIII med visse begrænsninger.

Jeps, Celeron II har samme Coppermine-kerne som Pentium 3, men kun 64 kb L2
cache.

--
Best regards/Med venlig hilsen
Anders Albrechtsen

Fra : Lars Møller Andersen

Dato : 03-12-01 08:30

Jeg takker Jer begge for svarene!! =)

/kickeye/

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 03-12-01 22:07

Så hvis jeg ønsker at opgradere min gamle P-II 400 mhz og ikke vil spendere
alt for meget på det, da jeg ikke behøver den bedste grafik/ydelse osv, så
ville en celeron være et godt valg... eller hva' ?
(Det der irriterer mig mest er at det tager så frygteligt lang tid at
konvertere en DivX film til mpeg.... ca. 20 timer på den her.... ellers
kører den da okay til mit behov)