HJÆLP MIG PLEASE
Fra : n0em!dk

Dato : 02-12-01 20:45

Need backup !

jeg skal bruge drivere til asus agp-v7100 mx-200 gfx card

hos:
http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=linux

skal jeg dl en driver man hvad skal jeg bruge ? jeg kører mandrake 8,1

Mandrake 8.1 UP Kernel
NVIDIA_kernel-1.0-2313.mdk81up.i686.rpm
885197bdf4ba08d65d698fea7d8a3b0b

Mandrake 8.1 SMP Kernel
NVIDIA_kernel-1.0-2313.mdk81smp.i686.rpm
0fca4995839449ed973e2a7e3035a242

Mandrake 8.1 Enterprise Kernel
NVIDIA_kernel-1.0-2313.mdk81enterprise.i686.rpm
1539c5483debe0ff808ebdf8066e2d54

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 02-12-01 20:59

"n0em!dk" wrote:

> skal jeg dl en driver man hvad skal jeg bruge ? jeg kører mandrake 8,1

Bruger du UP, SMP eller Enterprise kernel? Hvis du kun har een CPU skal
du højst sandsynligt bruge UP versionen.

--
Hroi Sigurdsson hroi@asdf.dk
Danske nyhedsfeeds i RSS-format: http://asdf.dk/rss/da/

Fra : n0em!dk

Dato : 02-12-01 21:03

Hroi Sigurdsson wrote:

> Bruger du UP, SMP eller Enterprise kernel? Hvis du kun har een CPU skal
> du højst sandsynligt bruge UP versionen.

jeg har kun en cpu... hvordan kan jeg se hvad kernel jeg bruger ?!

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 02-12-01 21:13

"n0em!dk" wrote:

> jeg har kun en cpu... hvordan kan jeg se hvad kernel jeg bruger ?!

uname -a

Hvis der ikke står SMP bruger du UP.

Fra : Morten Brix Pedersen

Dato : 02-12-01 21:20

n0em!dk wrote:

> jeg har kun en cpu... hvordan kan jeg se hvad kernel jeg bruger ?!

`uname -a` giver en del info.

Hvis der står 'SMP' i den linje, så kører du med en SMP kerne, men det
er nok ikke tilfældet når du siger at du har en CPU.

- Morten.