tv in/out
Fra : Palle & Charlotte

Dato : 02-12-01 19:44

Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig da jeg har et problem med at sætte
pc til fjernsynet jeg har et tnt2pro grafikkort hvor der skulle være tv out
på men jeg kan ikke få det til at virke, jeg købte de kabler som de havde på
tilbud i aldi og bruger scartstikket i fjernsynet hvad gør jeg galt?????????

--
Hilsen Charlotte & Palle
E mail:pallot@privat.dk

Fra : Preben Andersen

Dato : 02-12-01 19:46

"Palle & Charlotte" <pallot@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
havde på
> tilbud i aldi og bruger scartstikket i fjernsynet hvad gør jeg

Det er muligvis skærmopløsningen. Prøv 600x800 eller læs i manualen til
dit skærmkort.

mvh
Preben

Fra : Bo Dalberg

Dato : 02-12-01 23:43

Havde samme problem med et TNT2 Ultra. Løste det vha. programmet TVTool
(www.tvtool.de). Det virker perfekt og koster kun ca. 20 DM (< 80 kroner).
/Bo

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 03-12-01 16:45

> [...]

havde på
> tilbud i aldi og bruger scartstikket i fjernsynet hvad gør jeg

Du skriver ikke så detaljeret, hvad du gør, men du kan ikke uden videre
koble kortet til fjernsynet, og regne med at der kommer et skærmbillede
op dér (det ved jeg heller ikke om du gør).

Alt efter hvordan dine drivere er skruet sammen, skal du ind i
opsætningen for grafikkortet, for at vælge at det nu skal smide signalet
ud på TV'et. Derfor er det også vigtigt, at du har installeret de rette
drivere til kortet, sådan at TV-Out overhovedet understøttes.

Jeg kender ikke de kabler du beskriver, men du kan risikere, at der er
tale om envejs-kabler - dvs. at de fx kun virker fra scart-stikket og
over i phonostikket - ikke omvendt. I så fald vil der typisk være påtrykt
"output" på scartstikket.

mvh
Peter