lav lyd
Fra : LaPPe

Dato : 02-12-01 16:07

Jeg har lige købt et Audigy Player, men nu er lyden blevet meget lav. Jeg
har højtalere UDEN forstærker, og plejer at ændre lydstyrken ved taster på
tastatur. Seævom jeg har slruet lyden op på max alle steder er lyden stadig
rimelig lav.

Kan det passe, at man skal have højtalere med forstærker for at kunne høre
høj lyd med dette kort?

Kan man ikke få software, dertvinger lyden op i et højere niveau?

Fra : Rikke Steinhauer

Dato : 02-12-01 17:07

> [...]
stadig
> rimelig lav.
>
> Kan det passe, at man skal have højtalere med forstærker for at kunne

Ja. Den lille forstærker der sad på tidligere SB lydkort før SB Live og
Audigy, er fjernet, fordi den forårsagede for meget støj.

> Kan man ikke få software, dertvinger lyden op i et højere niveau?

Nej desværre.

MVH
Rikke

Fra : LaPPe

Dato : 02-12-01 17:19

Hvad er den optimale løsning så?
Købe nye højtalere? - Hvilke kan anbefales?

Den digitale udgang, er det optisk eller hvad?
Jeg har en forstærker til digital lyd, men ved ikke hvilket kabel jeg skal
have fat i...

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-12-01 17:26

"LaPPe" <lars@lappe.dk> wrote in message

> [...]
>
> Den digitale udgang, er det optisk eller hvad?
> Jeg har en forstærker til digital lyd, men ved ikke hvilket kabel jeg skal

Ja forsatan,,, brug din Forstærker og højttalere.

Jeg mener det er en Optisk Toslink. Men prøv at læs om det hos Creative, og
så Spørg http://www.av-connection.dk/

De kan vist skaffe alt,, og er meget rimelige i deres priser.

Fra : Torben Ruby

Dato : 02-12-01 21:05

ikke hvis du har et godt anlæg i forvejen ellers kan jeg da anbefale deres
DTT 3500 (5.1) - lækker højtaler , men ser også en del DVD så derfor har jeg
dem.

skal have fat i...

hvis den har digital Indgang (altså forstærkeren, din augi har din udgang)-
vil det bedste være DIN-kablerne ! hvilke også er illustreret rimeligt godt
i deres vejledning !

Torben

Fra : Angela og Finn

Dato : 03-12-01 21:32

"LaPPe" <lars@lappe.dk> wrote in message
> Hvad er den optimale løsning så?
> Købe nye højtalere? - Hvilke kan anbefales?

Jeg er ikke sikker på, om de er aktive, men de har en fantastisk (synes
jeg..) lyd til prisen (399.- på tilbud i Merlin og lignende steder):
Soundworks 320 (Creative)

> Den digitale udgang, er det optisk eller hvad?
> Jeg har en forstærker til digital lyd, men ved ikke hvilket kabel jeg skal
> have fat i...

Digital udgang på "player" er formodentlig ikke optisk, men check manualen
(findes på dansk på inst.cd)

hilsen finn