Lydkort anbefaling
Fra : Christian

Dato : 02-12-01 14:15

Jeg har et Creative PCI128 lydkort på et Soltek DRV motherboard og kører
Windows XP, men lyden virker ikke optimal, jeg har prøvet stort set alt nye
drivere og ny bios version men intet har hjulpet. Så jeg overvejer kraftigt
at anskaffe mig et nyt lydkort evt. med sorround, hvis problemet ikke kan
fixes.
Hvad kan anbefales, er ikke så meget for at købe creative kort igen

Chr

Fra : DaWizeGuy

Dato : 02-12-01 17:03

Der findes da Windows XP drivere til SB128 på www.soundblaster.com.

> Hvad kan anbefales, er ikke så meget for at købe creative kort igen

Så er du efter min mening ilde stedt, hvis du skal bruge lydkortet til spil.
De konkurrerende kort som kan købes i Danmark bygger alle på Sensaura's
teknologi, som ikke er nær så kompatibelt med spil som Creative's Live! og
Audigy kort. Ganske vist kan de placere lyd i 3D en anelse mere præcist i
hovedtelefoner og 2 højtalere, via Sensaura HRTF, men Creative's nye Audigy
lydkort er bedre i både 4 og 5.1 højtalere, ligesom det leverer langt mere
overbevisende rumklang (EAX). Dette bygger jeg på egne erfaringer med to
Sensaurabaserede kort (fra Hercules og Terratec), samt Creative's
Soundblaster Live! 5.1 og Audigy kort.

Jeg kan for øvrigt oplyse, at jeg har et Creative Soundblaster Audigy, som
fungerer aldeles upåklageligt under Windows XP på følgende system:

Asus A7V133 med VIA KT133A chipset og VIA 686B Southbridge
Athlon 1333@1400 MHz
512 MB PC133 RAM
Leadtek GeForce3
--
Best regards/Med venlig hilsen
Anders Albrechtsen

Fra : Fnugi

Dato : 02-12-01 17:09

Jeg er lige skiftet fra SB128 til Teratec dmx 1024 til giver bedre lyd er er
godt tilfreds med det bruger Win XP