Hvordan vises billeder på listeform, når d~
Fra : Jakob Munck

Dato : 02-12-01 13:31

Jeg arbejder med noget kode, der uploader billeder til en Access-db, altså
binær upload. Men problemet er, når man gerne vil have vist de billeder, som
er i databasen, f.eks. på en listeform. Hvordan gør man så?

Her er uddrag af koden, der viser billedernes navne og laver et link til
filen, der viser et billede ad gange, når man klikker på linket. Men hvis
jeg gerne vil have vist billederne på en liste, hvordan skal jeg så skrive?

Tabellen hedder "Files" og rækken hvor de binære data ligger hedder
"Filedata". Det er der hvor jeg har skrevet => at koden skal ændres, så der
ikke vises et link, men derimod billedet selv.

<%
Dim rsID

While Not rs.EOF
If Len(rsID) < 1 Then
rsID = rs("ID")
End If
Response.Write "<tr><td>"
Response.Write rs("ID") & "</td><td>"
=> Response.Write "<a href=""file.asp?ID=" & rs("ID") & """>"
Response.Write rs("File Size") & "</td><td>"
Response.Write rs("Content Type")
Response.Write "</td></tr>"
rs.MoveNext
Wend