2 gange net mellem computere
Fra : Michael Nielsen

Dato : 02-12-01 00:57

Hej alle i superhjerner !!

Jeg har i forvejen et 10 mbit netværk i hele huset jeg bruger til deling af
min internetforbindelse. Det jeg ønsker er at mellem to computere at lave et
100 mbit netværk med et krydskabel. Så begge computere kommer på 10 mbit
nettet og 100 mbit nettet. Det vil sige der kommer til at sidde to netkort i
hver PC. Kan der være nogle problemer i denne opstilling? De to berørte
computere kører XP og NT4.

Jeg havde forestillet mig at kører med TCP/IP på 100 mbit nettet dog med IP
adresser fra et andet net, men kan de to computere finde ud af hvilke net
der ligger på hvilket netkort?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig og lige gider at skrive et par ord...

Hilsen Michael

Fra : Lasse Jensen

Dato : 02-12-01 08:49

On Sun, 2 Dec 2001 00:56:42 +0100, "Michael Nielsen"
<skeem@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>adresser fra et andet net, men kan de to computere finde ud af hvilke net

Hvis du bare bruger et andet net, f.eks. 172.16.0.0 på det ene net og
172.17.0.0 på det andet, så burde der absolut ikke være nogen ko på
isen. Dog skal du kommunikere mellem maskinerne ved at give dem IP´en
på den anden maskine istedet for navnet.

---
Lasse Jensen [rdx at worldonline dot dk]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Michael Nielsen

Dato : 02-12-01 11:04

Tak for svaret, jeg tror jeg prøvet at smække netkortene i og se hvad der
sker