lydløs køling?
Fra : Thomas

Dato : 01-12-01 20:32

Hvordan sikrer jeg bedst at følgende lyddæmpes og køles mest mulig? Jeg
tænker både på cpu-kølere, PSU-køler, kabinet etc.

Konfigurationen er:
Produkt
Stk.
MB Asus - A7V266-E Raid ATX 1
Ram DDR-SDRAM PC2100 - PQI 512MB 1
CPU AMD - Athlon Palomino XP 1700+ (1466MHz) 1
HD IBM - DeskStar 60GXP 60GB 2
Grafik Creative Labs 3D Blaster GeForce3 Titanium 200 TV-Out Retail 1
DVD-drev Pioneer DVD-105SZ Slot-In Bulk 1
Lydkort Creative Labs SoundBlaster Live! Value Bulk 1

Er der iøvrigt andet jeg bør tænke på i forbindelse med indkøb af
ovenstående?

Mvh Thomas (datamatiker uden forstand på hardware)

Fra : Multibear

Dato : 01-12-01 23:22

> Hvordan sikrer jeg bedst at følgende lyddæmpes og køles mest mulig? Jeg
> tænker både på cpu-kølere, PSU-køler, kabinet etc.
Et kabinet med en 12db Papst blæser i strømforsyningen.

1 eller flere extra blæsere ved lave omdrejninger i kabinettet, så der
sikres god udskiftning af luften.

En Silverado 50 MkII køler til cpu'en

> HD IBM - DeskStar 60GXP 60GB 2

Køb hellere:
Seagate 60,0 GB - UDMA/100 - 7200/2048KB (Softsonic FDB!) arracuda IV
Den er mere lydløs, og bedre kvalitet. Eller en Fujitsu Fluid disk.
(Ibm laver ok diske, men der er til tider stor ombygning af dem.)

Det er mit forslag.

Hilsen Asbjørn

Fra : Thomas

Dato : 02-12-01 00:04

Tak for svaret - det er meget svært at overskue alle områderne omkring køb
af ny maskine. Specielt synes jeg det er svært at bedømme hvilken
køleløsning der passer bedst til mit behov. Jeg hælder nok mest til at det
skal være så lydløst som muligt!

> [...]
> Den er mere lydløs, og bedre kvalitet. Eller en Fujitsu Fluid disk.
> (Ibm laver ok diske, men der er til tider stor ombygning af dem.)

Grunden til jeg valgte IBM er, at jeg ønsker at køre RAID og har fået det
indtryk at Segate diskene havde problemer med dette.

Mvh Thomas