et godt råd
Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 01-12-01 17:34

Hold fingerne fra FWA for sonofon har ikke en skid forstand på hvad de laver
jeg har det selv og i de 17 dage jeg har haft det har det ikke virket til en
skid

Og man for bare at vide at fejlen har været der lige fra starten så når de
har fejl rettet den første antenne så kan de rette de andre

den anden dag fik jeg besked på det virkede og jeg prøvede af men så var der
sku stadig fejl så nu er det tilbage til at vente.

så hold fingerne fra det

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-12-01 18:21

"Poul Erik Jensen" <silverghost@jensen.mail.dk> wrote in message

> den anden dag fik jeg besked på det virkede og jeg prøvede af men så var
der
> sku stadig fejl så nu er det tilbage til at vente.

Fejl?

Hvilke Fejl?

Man kan jo ikke bare sige der er fejl....

Hvad oplever du, er du Online eller er du IKKE Online?

et kunne jo også være don egen PC der ikke var sat korrekt op.

Fra : Dan Mortensen

Dato : 01-12-01 18:34

"Poul Erik Jensen" <silverghost@jensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> sku stadig fejl så nu er det tilbage til at vente.
Hej,

Du hænger på siten i Hedensted...Korrekt ?

Jeg har checket den og jeg kan se den har nogle transmissionsproblemer, som
betyder den taber en del pakker.
Jeg har bedt Drift-Sonofon opprioritere fejlretningen.

Det er ikke et generelt FWA problem men et transmissions problem mellem to
sites i nettet.

MvH

Dan Mortensen
Sonofon

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 01-12-01 19:23

den der med at opprioritere fejlretning har jeg næsten hør vær gang jeg har
ringet til supporten
Og om det min pc der ikke sat ordentlig op det kan jeg kun sige nej til
...den er sat ordentlig op

Fra : Dan Mortensen

Dato : 01-12-01 22:33

> [...]
har
> ringet til supporten
> Og om det min pc der ikke sat ordentlig op det kan jeg kun sige nej til

Hej,

Om ikke andet er den korrekt fejlmeldt nu, forøvrigt kommer der snart endnu
et link til "din" site.

/Dan Mortensen

Fra : SiLvErGhOsT

Dato : 01-12-01 23:21

er den ikke korrekt fejlmeldt ved en
Servicekonsulent - SONOFON Bredbånd (taget fra email)

det er i hvert fald sådan en der har modtaget den

et link til "min" site ??????

Fra : Dan Mortensen

Dato : 02-12-01 12:03

"SiLvErGhOsT" <silverghost@jensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> er den ikke korrekt fejlmeldt ved en
> Servicekonsulent - SONOFON Bredbånd (taget fra email)
>
> det er i hvert fald sådan en der har modtaget den

Hej,

Jeg skal ikke kunne sige det da jeg ikke har checket hvad der er sket i
sagen, men hvis du sender en officiel kundeklage til Sonofon vil hele sagen
blive undersøgt.

/Dan Mortensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-12-01 19:37

"Dan Mortensen" <dsm@post1.tele.dk> wrote in message

> Dan Mortensen
> Sonofon

Perfekt,,, lad os høre lidt fra dig i disse NG´s.... Godt når der er en fra
hver udbyder der følger lidt med....

Men burde i ikke Oppriotere jeres links på jeres website? Det er lidt
umuligt at finde det, uden at man lige ved det....

Hvordan går det ellers rundt om i Landet med jeres Maste Dækning? Vil jeres
Newsserver blive bedre?

Jeg har i øjeblikket en Netexpress 1024/256 og kunne da godt finde på at få
en FWA forbindelse. Så snart der er rimeligt styr på det hele... Og at
newsserveren kører ordenligt,, og med plads til en Uges Binaer i de
forskelllige NG´s...

Efter hvad jeg høre, er det Newsserveren der for har et problem, Hvis
Sonofon skal sjæle kunder fra TDC

Fra : Rune Klausen

Dato : 01-12-01 19:53

> [...]

> en FWA forbindelse. Så snart der er rimeligt styr på det hele... Og at
> newsserveren kører ordenligt,, og med plads til en Uges Binaer i de

en uges binaries kræver et par TB på news-serveren, og det har TDC, at de så
har mistet deres system disk for 2 uger siden, er lidt skidt, men den er da
ved at være godt kørende igen...

> Efter hvad jeg høre, er det Newsserveren der for har et problem, Hvis
> Sonofon skal sjæle kunder fra TDC

Er der flatrate på FWA ???
Hvis ikke så ved jeg godt hvor jeg bliver....

-Rune

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-12-01 20:12

"Rune Klausen" <rune.klausen@paradis.dk> wrote in message

> Er der flatrate på FWA ???
> Hvis ikke så ved jeg godt hvor jeg bliver....

ja der er...

http://www.sonofon.dk/service_og_produkter/internet/sonofon_bredbaand/priser
_og_takster.shtml

"Priserne inkluderer ubegrænset forbrug."

Fra : Dan Mortensen

Dato : 01-12-01 22:28

> "Dan Mortensen" <dsm@post1.tele.dk> wrote in message
>
> Perfekt,,, lad os høre lidt fra dig i disse NG´s.... Godt når der er en
fra
> hver udbyder der følger lidt med....

Ja hvad skal man ellers lave sådan en stille lørdag aften med Robinson i TV

> Men burde i ikke Oppriotere jeres links på jeres website? Det er lidt
> umuligt at finde det, uden at man lige ved det....

Da man ville markedsføre produktet overfor privat kunder var der bredbånd
over hele hjemmesiden, nu er det puttet ned i et lille hjørne hvor man skal
være heldig for at falde over det.....men jeg skal lade det gå videre til
marketing

> Hvordan går det ellers rundt om i Landet med jeres Maste Dækning? Vil
jeres
> Newsserver blive bedre?

Der et par hundrede master i drift på FWA og der kommer flere hver dag, ang
news så er det ikke lige mit bord, meen nu er Sonofon ikke DK's største ISP
(endnu hehe) så jeg tror news serveren er outsourced ? Hvad er problemet med
den ?

> [...]

> en FWA forbindelse. Så snart der er rimeligt styr på det hele... Og at
> newsserveren kører ordenligt,, og med plads til en Uges Binaer i de

Ja, jeg venter på at den lokale mast bliver fwa'et, jeg skal op i 5 meters
højde for at ramme den men mon ikke det passer

> Efter hvad jeg høre, er det Newsserveren der for har et problem, Hvis
> Sonofon skal sjæle kunder fra TDC

Kender ikke TDC's newsserver har selv været kunde hos Tiscali og syns deres
news var kanon.

-Dan Mortensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-12-01 22:39

> [...]
skal
> være heldig for at falde over det.....men jeg skal lade det gå videre til

Okay,,,,

Men hvordan ser jeres aftale ud med Siemens som står for indstallationerne
rundt om i det ganske land (efter hvad jeg ved)

Det er jo ikke så smart når i lige dropper måske 50 % af jeres mulige
kundeområder...

Fra : Dan Mortensen

Dato : 01-12-01 23:21

> [...]
> rundt om i det ganske land (efter hvad jeg ved)
> Det er jo ikke så smart når i lige dropper måske 50 % af jeres mulige

Udbygnings planerne er confidential, men der kommer nye sites op stort set
hver dag. Det gælder både 26 Ghz og 3.5 Ghz. Jeg tror dog stadig man kan få
mange private kunder på FWA 1024/256.
Som fx. her hvor jeg bor, hvor der er ikke mulighed for ADSL...... og kabel
TV nåede de ikke at grave ned før alle havde en parabol

/Dan Mortensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-12-01 23:31

> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse

> Udbygnings planerne er confidential, men der kommer nye sites op stort set
> hver dag.

Okay,, men da kundeområderne er begrænsede. Når i ikke satser på private
mere... Er der jo nok ikke sindsyg travlt med at få arbejdskraft til
indstallationerne.. Og som Lærling i Siemens, kunne det være spændende at
være med til lidt Fwa...

Fra : Karsten Thygesen

Dato : 03-12-01 10:10

"Dan Mortensen" <dsm@post1.tele.dk> writes:

> [...]
> (endnu hehe) så jeg tror news serveren er outsourced ? Hvad er problemet med

Den er skam ikke outsourced - den står og larmer i en af vore maskinstuer...

MvH
Karsten
Sonofon

Fra : Dan Mortensen

Dato : 03-12-01 13:30

"Karsten Thygesen" <kay@sonofon.dk> skrev i en meddelelse

ISP

> Den er skam ikke outsourced - den står og larmer i en af vore
maskinstuer...

Ups, jeg var et par år tilbage

/Dan Mortensen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 02-12-01 07:03

On Sat, 1 Dec 2001 19:36:32 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

> [...]
>
>Men burde i ikke Oppriotere jeres links på jeres website? Det er lidt
>umuligt at finde det, uden at man lige ved det....

Din første sætning harmonerer ikke med din sidste sætning.

Typisk forsvinder folk fra denne gruppe, når de "personligt" bliver
stillet til ansvar for resten af virksomhedens handlemåde, typisk
marketingsafdelingens handlemåde.

Jeg kan kun anbefale, at man ikke "kaster sig over" de folk, der
tilfældigvis gider bruge lidt tid på at skrive i nyhedsgrupperne om
noget, de tilfældigvis arbejder med.

--
- Peter Brodersen
24 Days of Crashmas - julekalender:

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-12-01 15:10

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message

> Din første sætning harmonerer ikke med din sidste sætning.

Ikke forstået

> [...]
>
> Jeg kan kun anbefale, at man ikke "kaster sig over" de folk, der
> tilfældigvis gider bruge lidt tid på at skrive i nyhedsgrupperne om

Ja, det kan du jo godt have ret I,,, Men hvis de er interreseret i deres
arbejde. Har de vel også lyst til at læse i NG´en. Og så kan man jo ikkke
lade være med at svare.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 02-12-01 15:11

In article <3c0a37fd$0$47254$edfadb0f@dtext.news.tele.dk>, Bjarke Hansen wrote:

> Ja, det kan du jo godt have ret I,,, Men hvis de er interreseret i deres
> arbejde. Har de vel også lyst til at læse i NG´en. Og så kan man jo ikkke
> lade være med at svare.

Ikke hvis man bliver påduttet firmaets generelle mangler, når man prøver
at hjælpe.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Sank heaven for leetle curls.

Fra : Karsten Thygesen

Dato : 03-12-01 10:09

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> writes:

> Perfekt,,, lad os høre lidt fra dig i disse NG´s.... Godt når der er en fra
> hver udbyder der følger lidt med....

Der er op til flere

> Hvordan går det ellers rundt om i Landet med jeres Maste Dækning? Vil jeres
> Newsserver blive bedre?

Hvad er problemet med newsserveren? Den kører da fejlfridt, så vidt
jeg ved...?

> [...]
> en FWA forbindelse. Så snart der er rimeligt styr på det hele... Og at
> newsserveren kører ordenligt,, og med plads til en Uges Binaer i de

Der _er_ en uges plads til de binære i alle grupper...Og det har der
været hele

> Efter hvad jeg høre, er det Newsserveren der for har et problem, Hvis
> Sonofon skal sjæle kunder fra TDC

Sonofon er ikke bekendt med problemer på newsserveren, så der er ikke
nogen fejlretning igang... Prøv at uddybe lidt, hvad du oplever som
problem.

Med venlig hilsen,
Karsten
News administrator (blandt andet , Sonofon

Fra : Dan Mortensen

Dato : 03-12-01 13:33

> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> writes:

> Med venlig hilsen,
> Karsten
> News administrator (blandt andet , Sonofon

Så hopper jeg over i min Cisco kasse og blander mig udenom

/Dan Mortensen

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 03-12-01 14:27

er der nogen status på fejlretningen jeg er en lille smule nysgerrig

Fra : Dan Mortensen

Dato : 04-12-01 11:01

On Mon, 3 Dec 2001 14:27:29 +0100, "Poul Erik Jensen"
<silverghost@jensen.mail.dk> wrote:

>er der nogen status på fejlretningen jeg er en lille smule nysgerrig

Linken til Hedensted ser stabil ud, hvis du stadig har problemer så
post lige en komplet trace.

/Dan Mortensen

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 01-12-01 18:44

> [...]
laver
> jeg har det selv og i de 17 dage jeg har haft det har det ikke virket til

Det virker fint hos mig, ingen problemer her. Eneste "problem" vi havde var
at komme højt nok op så der altid var signal nok.

MVH
Thomas

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 01-12-01 19:28

On Sat, 1 Dec 2001 18:43:48 +0100, "Thomas Eg Jørgensen"
<thomas@kontorbutikken.dk> wrote:

>Det virker fint hos mig, ingen problemer her. Eneste "problem" vi havde var
>at komme højt nok op så der altid var signal nok.

Hvordan blev det så løst? Grave en høj mast i jorden?

Jeg forudser det samme problem her når jeg skal have det.. I midten af
december påstås det

http://www.gartneriet.dk

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 02-12-01 03:26

> Hvordan blev det så løst? Grave en høj mast i jorden?
Njea, jeg er så "heldig" at jeg bor på bøhlandet og den gamle har bygget en
kølehal som er pæn høj(6 meter fra gulv til loft), den blev monteret på
denne gavlende.

Hint når teknikeren kommer: sørg for at have udstyr klar til at kunne nå op
til højeste monteringspunkt. Vi havde...eh....lavet en anordning....så vi
kunne vi nå helt op i toppen. Teknikerens stige var godtnok meget lang men
der er ikke nemt at stå og justere på parabolen. Først kunne vi nemlig ikke
få forbindelse(på hans stige) ved at benytte vores...eh....anordning kunne
jeg stå og justere parabolen lidt indtil der var signal nok. Teknikeren
sagde at man bare skulle ramme inden for 60grader så var det nok, men jeg
drejede den måske 5-10 grader og der var nok til at vi gik fra "nada
forbindelse overhovedet" til "ok forbindelse"....Så hvis du VIRKELIG vil
have det(og vil ofre lidt for det) så lej en lift eller noget i den stil...

Sørg også for at have tænkt lidt på montagen. Der opstod nemlig et problem i
mit tilfælde: bygningen består af en metalplade(1,5mm) og så 80mm isolering
og så en metalplade igen, det er jo ikke nemt at få noget til at holde i
det(slet ikke de franske skruer som han havde med). Pointen er at man måske
lige skulle fundere lidt over hvordan man kunne montere de "bøjler" han har
med. Hos os havde vi nogle gode lange 12mm bolte som blev brugt.

MVH
Thomas

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 02-12-01 11:42

Fra : Dan Mortensen

Dato : 02-12-01 12:08

> et link til "min" site ??????

Hej,

Ja den site du kobler op på, for at skabe lidt mere redundans

/Dan Mortensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-12-01 15:12

> Ja den site du kobler op på, for at skabe lidt mere redundans

Jeg forstod altså heller ikke dit ordbetydning.... Så forklar venligst..

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 02-12-01 15:19

hvornår sker det
er det en opkobling mere eller hvad

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-12-01 15:53

> hvornår sker det
> er det en opkobling mere eller hvad

Jeg er en del i tvivl om hvad du svarer på!

er det denne sætning:

eller dette ord:

eller måske denne:

Hvis du nu fulgte disse råd om citering og svarplacering, ville
sådanne cituationer meget vanskeligt kunne opstå:

Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk

Fra : Dan Mortensen

Dato : 02-12-01 20:49

"Poul Erik Jensen" <silverghost@jensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> hvornår sker det
> er det en opkobling mere eller hvad

Hej,

Du kobler op mod en mast som står ude på en mark i det kolde Hedensted
Derfra er der en link videre enten via radio eller fiber.
Lige nu er Hedensted siten kun koblet op med en forbindelse "ud i verden",
hvilket også skulle være rigeligt....med mindre den altså fejler

Alle sites har/får mindst to uafhængige veje ud i nettet.

/Dan Mortensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-12-01 21:00

> [...]
> hvilket også skulle være rigeligt....med mindre den altså fejler
>
> Alle sites har/får mindst to uafhængige veje ud i nettet.

Ahaa,,, så har vi altså forklaringen på de 2 hop i nettet,, som udgør ca. 20
ms forsinkelse......

Tracing route to 212.88.82.98 over a maximum of 30 hops:

1 * * * Request timed out.
2 26 ms 32 ms 129 ms albnxx2.ip.tele.dk [195.249.9.212]
3 17 ms 18 ms 17 ms ge5-0-3.1000m.albnxg1.ip.tele.dk [195.249.1.62]
4 17 ms 18 ms 18 ms pos1-0.622m.lynxg1.ip.tele.dk [195.249.2.46]
5 18 ms 19 ms 20 ms sonofon-gw.dix.dk [192.38.7.48]
6 22 ms 21 ms 20 ms soenr01-atm1-0.sonofon.dk [212.88.70.29]
7 22 ms 20 ms 21 ms soenr01-fe0-0.sonofon.dk [212.88.68.2]
8 29 ms 29 ms 29 ms 212088070045.sonofon.dk [212.88.70.45]
9 31 ms 30 ms 29 ms reserv-min.sonofon.dk [212.88.64.228]
10 * * * Request timed out.
11 * * * Request timed out.
12 55 ms 55 ms 56 ms 212088082098.sonofon.dk [212.88.82.98]
Trace Complete.

Her Poul´s forbindelse....

Her Rune Kronenberg:

Tracing route to 212.88.82.129 over a maximum of 30 hops:

1 * * * Request timed out.
2 20 ms 19 ms 20 ms albnxx2.ip.tele.dk [195.249.9.212]
3 18 ms 22 ms 18 ms ge5-0-3.1000m.albnxg1.ip.tele.dk [195.249.1.62]
4 19 ms 18 ms 20 ms pos1-0.622m.lynxg1.ip.tele.dk [195.249.2.46]
5 20 ms 19 ms 19 ms sonofon-gw.dix.dk [192.38.7.48]
6 22 ms 20 ms 21 ms soenr01-atm1-0.sonofon.dk [212.88.70.29]
7 20 ms 21 ms 21 ms soenr01-fe0-0.sonofon.dk [212.88.68.2]
8 29 ms 29 ms 29 ms 212088070045.sonofon.dk [212.88.70.45]
9 30 ms 30 ms 30 ms reserv-min.sonofon.dk [212.88.64.228]
10 33 ms 38 ms 33 ms 212088082129.sonofon.dk [212.88.82.129]
Trace Complete.

Her er pingtiden på højde med en fast linie....

Ps,,, har I ris+ros gruppen hos Sonofon? TDC siger den er nedlangt for langt
tid siden..... Og man kan ikke sende dette indlæg uden at slette den satans
krydspost..

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 02-12-01 21:44

> [...]
langt
> tid siden..... Og man kan ikke sende dette indlæg uden at slette den

ja, dk.edb.internet.udbydere.ris+ros findes på news.sonofon.dk

MVH
Thomas

Fra : Simon Skals

Dato : 02-12-01 22:18

It seems Bjarke Hansen wrote:

>Ahaa,,, så har vi altså forklaringen på de 2 hop i nettet,, som udgør ca. 20
>ms forsinkelse......

Redundant fremføring skulle være forklaringen på to hops i en
trace, der ikke giver noget svar? Nej, det tror jeg ikke.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-12-01 22:50

"Simon Skals" <spam@gid.dk> wrote in message

> Redundant fremføring skulle være forklaringen på to hops i en
> trace, der ikke giver noget svar? Nej, det tror jeg ikke.

Ikke helt forstået...

hvad skulle de så være?

et radio link, på have ringere ping, end en fiber forbindelse. Alt afhændig
af hvilket udstyr det er, selvfølgelig. Det kunne jo være, det kun er en
midlertidig løsning, at bruge radio-links. indtil der er langt fiber ud til
alle master.

Sonofon benytter jo allerede Radio-link imellem deres master, efter hvad man
kan se, ved at bruge øjnene.

Fra : Simon Skals

Dato : 02-12-01 23:45

It seems Bjarke Hansen wrote:
>hvad skulle de så være?

Der stod intet om, hvorvidt masten havde fiber- eller radio-link.

Desuden vil jeg formode, at en god del af de ekstra 20 ms opstår
på det sidste hop ud mod slutbrugeren, hvor båndbredden jo er
lav.

> [...]
>midlertidig løsning, at bruge radio-links. indtil der er langt fiber ud til

Ja, men der stod ikke, hvorvidt omtalte mast havde radio- eller
fiberforbindelse.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-12-01 16:20

> Der stod intet om, hvorvidt masten havde fiber- eller radio-link.

Nej, men det var formodningen....

Ellers kan jeg ikke lige se en mening I, at der er forskel på de 2 traces...

> Desuden vil jeg formode, at en god del af de ekstra 20 ms opstår
> på det sidste hop ud mod slutbrugeren, hvor båndbredden jo er
> lav.

CPE boksen, må jo være det sidste hop... og alt der bagefter,,, er internt
netværk. CPE boksen har jo NAT indbygget, med DHCP server. Som tildeler
netværket lokalte Ip´ere.. Så det sidste hop, må være CPE boksen der svarer.

> Ja, men der stod ikke, hvorvidt omtalte mast havde radio- eller
> fiberforbindelse.

jep, og igen. Det er en formodning. Og kan ikke se andre udveje endnu. End
at der med de 2 forskellige traces.. Er en forskel i transmisionstypen. til
FWA udstyret på masten.

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 03-12-01 04:18

det her er målt fra mig

9 212.88.64.1,33ms,212088064001.sonofon.dk
10 212.88.70.46,42ms,212088070046.sonofon.dk
11 212.88.70.54,42ms,212088070054.sonofon.dk
12 192.38.255.61,42ms,fe5-1-0.nesa3.bb.uni2.net
13 130.227.0.13,43ms,pos0-1.val2-core.bb.uni2.net
14 130.227.247.86,44ms,srp12-0-0.val6-core.bb.uni2.net
15 195.41.41.193,44ms,pos0-3.155M.bynxg1.ip.tele.dk
16 80.63.80.102,45ms,pos0-0.2488M.bynxg2.ip.tele.dk
17 80.63.80.121,45ms,pos2-0.2488M.albnxg2.ip.tele.dk
18 195.249.9.212,57ms,albnxx2.ip.tele.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-12-01 16:07

> [...]
> 16 80.63.80.102,45ms,pos0-0.2488M.bynxg2.ip.tele.dk
> 17 80.63.80.121,45ms,pos2-0.2488M.albnxg2.ip.tele.dk
> 18 195.249.9.212,57ms,albnxx2.ip.tele.dk

ahha,,, hvordan starter det ved hop 9. Om jeg må spørge?

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 03-12-01 16:03

det er vist interne iper tror jeg nok

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-12-01 16:16

> det er vist interne iper tror jeg nok

Prøv at lav en trace igen,,, og start med at vise fra HOP 1

Fra : Dan Mortensen

Dato : 03-12-01 16:19

> "Poul Erik Jensen" <silverghost@jensen.mail.dk> wrote in message

> Prøv at lav en trace igen,,, og start med at vise fra HOP 1

Hej,

Ja tak !

/Dan Mortensen

Fra : Jesper Skriver

Dato : 03-12-01 20:09

On Mon, 3 Dec 2001 04:18:10 +0100, Poul Erik Jensen wrote:
> [...]
> 16 80.63.80.102,45ms,pos0-0.2488M.bynxg2.ip.tele.dk
> 17 80.63.80.121,45ms,pos2-0.2488M.albnxg2.ip.tele.dk
> 18 195.249.9.212,57ms,albnxx2.ip.tele.dk

Traceroute fra hvad mod hvad ?

Den traceroute viser at sonofon ikke bruger den direkte path
til TDC, af en eller anden årsag ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Jan Henning Larsen

Dato : 03-12-01 14:58

On Sat, 1 Dec 2001 17:34:01 +0100, "Poul Erik Jensen"
> [...]

>den anden dag fik jeg besked på det virkede og jeg prøvede af men så var der
>sku stadig fejl så nu er det tilbage til at vente.

Sådan var det også med Teledanmark da de startede på ADSL, der havde
jeg også en masse bøvl, det er desværre nok det man skal regne med når
der bliver startet noget nyt op.

Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen