RE: Aptiva update cpu.
Fra : Gerhardt Frank Krist~

Dato : 01-12-01 17:01

Hej er der nogen som ved hvordan jeg får min maskine IBM Aptiva 2158 -275
med
en K6-2 (450 Mhz) til at køre hurtigere.
Kan man udskifte eksisterende CPU med en hurtigere, og hvilke typer kan
bruges.
ETC. AMD,CELERON,INTEL, PENTIUM llll ell. ATHLON.

Med Venlig Hilsen
gateway@heaven.dk

Fra : orbital

Dato : 01-12-01 17:52

On Sat, 1 Dec 2001 17:01:05 +0100, "Gerhardt Frank Kristensen"
<dsl57079@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>bruges.
>ETC. AMD,CELERON,INTEL, PENTIUM llll ell. ATHLON.

Hej

http://www.pc.ibm.com/qtechinfo/DETR-42DTDF.html

er diagrammet over dit bundkort, med jumper settings.

Det fremgår at k6-2 550 er maksimum.

Ellers må jeg nok sige, at din fantasi er helt ude af trit med
virkeligheden. Dit bundkort er med socket7, og dermed er det sagt, at
pentium op til 233 og k6 op til 550 er mulighederne.

Celeron, PIII, P4, athlon, duron osv. kan du glemme alt om.

Da du har 450 nu, vil jeg da foreslå, at du sætter den til at køre
5x100 istedetfor 4.5x100.

For det er ikke så smart at købe ny cpu bare for 50 MHz mere.

K6-2 550 handles der ikke med nogen steder nu.

Iøvrigt tager dit bundkort maksimalt 128 Mbyte moduler pr. ram slot.
Du har 2 ram slots, og det er den bedste opgradering, du kan gøre. Sæt
256 Mbyte ram i.
Alm. pc133 sdram er det billigste og fint, selv om det skal køre 100
her.

mvh

John