Newbie: database til web
Fra : Jasper Norman

Dato : 30-11-01 23:51

Hej. Jeg aner ikke om dette er den rette usergroup. Men here goes... Jeg vil
gerne lave en HP med en database der indeholder fotos mv (Jeg er klar over
at dette er meget originalt Hvilket database program skal man kaste sig
over? Den må såmænd gerne være rimelig simpel. Skal det være en SQL? Jeg
kunne godt tænke mig at oprette en Oracle, men mener at en sådan godt kunne
virke lidt overdemisioneret

Eller måske noget helt andet???

På forhånd tak

- Jasper

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 01-12-01 02:59

"Jasper Norman" <norman@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> over? Den må såmænd gerne være rimelig simpel. Skal det være en SQL? Jeg
> kunne godt tænke mig at oprette en Oracle, men mener at en sådan godt

Jeg vil da foreslå dig at kigge lidt på MySQL, der er en meget brugt
database til webapplicationer. Den er nem at gå til, og rimelig hurtig.
Udfra din beskrivelse, lyder det som om Oracle er lidt af et overkill

Kig på www.mysql.com

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 02-12-01 10:29

Tonni Aagesen skrev:

> "Jasper Norman" <norman@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> vil
> sig
>
> Jeg vil da foreslå dig at kigge lidt på MySQL

Eller evt. PostgreSQL (http://www.postgresql.dk).

Men egentlig vil jeg ikke anbefale, at man smider større billeder i
databasen. Jeg ville hellere lægge dem på filsystemet og så lægge nogle
informationer om hvert billede ind i databasen.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Troels Arvin

Dato : 02-12-01 15:30

On Sun, 02 Dec 2001 10:29:08 +0100, "Jonas Koch Bentzen"
<ingen.emailadresse@eksempel.dk> wrote:

> Men egentlig vil jeg ikke anbefale, at man smider større billeder i
> databasen.
Hvis der er tale om billeder af overskuelig størrelse, så forstår jeg
ikke manien med at lægge dem i filsystemet. På den måde kan der jo komme
til at opstå ubehagelige situationer med divergens.

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 02-12-01 15:42

Troels Arvin skrev:

> Hvis der er tale om billeder af overskuelig størrelse, så forstår jeg
> ikke manien med at lægge dem i filsystemet.

Jeg er helt enig - det er derfor, jeg sagde "større billeder".

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/