Sort-hvid plot
Fra : Bjerg

Dato : 30-11-01 18:08

Dav.
Jeg arbejder med AutoCAD LT98 og har en Epson Stylus Photo 1270 printer.
Alt fungerer fint med farveprint men nu skal jeg til at printe(plotte) i
sort/hvid med forskellige stregtykkelser.
Når jeg henter egenskaber på min printer for jeg en mulighed for at vælge
"color" eller "black". Vælger jeg sort skriver den de farvede streger i
gråtoner og det kan jeg ikke bruge til noget.
Er der mon nogen der har en god ide der kan hjælpe mig?
Hilsen Lene

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 30-11-01 18:28

Hejsa

AutoCAD har stadig et levn fra dengang de fleste skrev ud på penplottere.
Selv om du skal udskrive på en blækprinter, er det sikkert din penopsætning
du skal have rettet. (Ja, det lyder ikke logisk)
For at udskrive s/h på en farveprinter hjælper det ofte at sætte alle
pennene til nr. 7.

Jeg ved ikke, hvordan man gør det i AutoCAD LT.
I den "rigtige" AutoCAD kunne man tidligere i komme ind i penopsætningen via
print/plot-dialogboksen. Jeg tror nok, at knappen hed "pen assignments"
eller noget i den stil.
I de nyere versioner skal man rette pennummeret via "Autodesk Plot Style
Manager" som kan findes i "File-menuen" eller evt. Windows´ kontrolpanel.
Her ændrer man penopsætningen for den/eller de plot styles hvormed man vil
udskrive i s/h.
- Man skal så huske at vælge en af disse plotstyles i
print/plot-dialogboksen.

Jeg håber, at dette kan hjælpe dig, ellers må du skrive igen.

Mvh.
Kasper Pedersen
Tech-Support
Mekanisk konstruktion & Produktudvikling

Fra : Bjerg

Dato : 30-11-01 19:49

Hej Kasper
Jeg har netop afprøvet din teori og det virker. Tusinde tak
Hilsen Lene

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 30-11-01 19:03

Velbekomme.

/Kasper

Fra : Leif

Dato : 30-11-01 20:39

Nemmere er det måske at installere din printer via ACAD og IKKE benytte en
Windows Systemprinter, der normalt fungerer som RASTER printer modsat
ACAD der forventer en VECTOR printer. Evt. kan HP GL/2 drivere benyttes.

Acad LT har samme PLOT/print dialog boks/ funktion som de "rigtige"
Acad'ere.

Mvh
Leif

Fra : mighty

Dato : 02-12-01 21:02

undskyld !

Men når jeg printer på min "blæksprutte", bruger jeg monochrome
indstillingen, og det ser da ok ud !
/Mighty

Fra : .Kody

Dato : 03-12-01 15:35

"mighty" <dobo_killspam_@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> undskyld !
>
> Men når jeg printer på min "blæksprutte", bruger jeg monochrome
> indstillingen, og det ser da ok ud !
> /Mighty

Sikkert, men jeg kan kun støtte de andre indlæg.
Prøv forskellen, det skulle gerne blive noget pænere at se på

..Kody