Printer-problem (Epson)
Fra : Christopher Tracy

Dato : 30-11-01 16:44

Hej der...

Jeg har et problem med min printer, en Epson Stylos Color 700, og det er at
den laver en svag streg igennem printet, i samme farve som billedet er bare
lidt mørkere. Og det tænkte jeg, jeg kunne fjerne ved at køre en rensning af
printer-hovedet, men så var det problemet for alvor kom frem, det kan den
ikke. (Og heller ikke nozzle check osv, kan godt klikke på ikonet, men der
sker ikke noget)
Jeg kører Win2k, og har måttet hentet det nyeste software, på Epson's
hjemmeside, da det ikke var på den CD der fulgte med printeren.
Jeg har tilsluttet printeren til min Win2k maskine, og har en anden maskine
på win98, hvor printeren er tilsluttet over netværk, og fra den maskine kan
jeg godt køre en rensning af printer-hovedet, og de andre muligheder der er
i "funktioner" ("utility" hedder det på win98 maskinen), og der er faktisk
også 2 muligheder mere "Epson Status Monitor" og "Printer and Option
Information".

Håber der er nogen der kan forstå mit problem og hjælpe mig med det - og
hvorfor det er så meget anderledes det software til win2k.

Mange tak på forhånd.
/C.T.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 30-11-01 19:18

"Christopher Tracy" skrev
> [...]
er at
> den laver en svag streg igennem printet, i samme farve som billedet er

Du er sikker på, at det er patronen?
Det er ikke et mærke efter evt. papirtransport?
Prøv med noget mere sugende papir, og se om problemet
stadig er der.
--

Venlig hilsen

Peter
psch[AT]mail1.stofanet.dk

Fra : Christopher Tracy

Dato : 01-12-01 11:26

Hej

> Du er sikker på, at det er patronen?
> Det er ikke et mærke efter evt. papirtransport?
> Prøv med noget mere sugende papir, og se om problemet
> stadig er der.

Vi har prøvet med foskelligt papir, og problemet er der aligevel...

/C.T.