Allergi
Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 30-11-01 16:17

Hejsa.

Nogen som ved hvad man gør ved en islænder som har allergi over for hø, sig
ikke han ikke må få det for det går udover vores shetlænder.
V H Gitte

Fra : Britta Larsen

Dato : 30-11-01 18:13

Hej Gitte :)

> Nogen som ved hvad man gør ved en islænder som har allergi over for hø,
sig
> ikke han ikke må få det for det går udover vores shetlænder.

Har du overvejet at vande høet med fx en vandekande inden kan får det at
spise? Det ville jo tage deværste støv.

M.v.h.

Britta Larsen

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 30-11-01 19:51

"Gitte & Thorleif" <mejsen@post6.tele.dk> wrote in message
> [...]
sig
> ikke han ikke må få det for det går udover vores shetlænder.

Hej Gitte.
HAr den fået allergi, er der nok ikke nogen vej udenom... I må lade være med
at give ham det. Men måske kan i aligevel få det fikset sådan så den andre
kan få noget. Nogen gange kan allergiplagerne hos en anden hest nemlig
dempes ved at høet vandes, for det er støvpartiklerne hesten reagerer på.
Håber at i lykkes i at finde en ordning som passer begge hestene.
Hilsen Ditte

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 01-12-01 02:04

"Ditte Cecilie Simonsen" <ditte@godjenta.com> wrote in message

> "Gitte & Thorleif" <mejsen@post6.tele.dk> wrote in message

> sig
[klip]

Man kunne evt. prøve med homøopatisk medicin.

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Liz

Dato : 01-12-01 10:41

> [...]
sig
> ikke han ikke må få det for det går udover vores shetlænder.

Hej Gitte,

Hvis det er støvet i høet hesten er allergisk overfor, så vil jeg foreslå at
du køber ovntørret hø, da dette er uden svampesporer og støv. Det findes i
2 forsk. varianter hos Dangrønt men er ret dyrt.

Du kan også evt. prove med wrap hø, da det plejer at være virkelig godt til
allergi heste.

Alm. hø kan nedsynkes i en stor vandspand og lad det træk indtil alle luft
bobler er væk, lad det dryp af og servere.

Held og lykke med det. Allergiheste er et stor problem - jeg har også en!!!

Vær opmærksom på at halm kan også fremkalde de samme symptomer, og det kan
vær en gode ide at "vand" halmen lidt, evt. med spredebom på en alm. stor
vandkande, for at binde støvet.

Mvh Liz

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 01-12-01 10:50

Tusinde tak for de gode ideer, vi prøver os frem, gav hømopatisk medisin
sidst, virkede godt, men har desværre mistet adressen på firmaet.
Gitte

Fra : Poul Hermansen

Dato : 03-01-02 21:54

Hej Gitte.

Du skal blot vande høet. Det skal ikke være meget vådt, blot fugtigt da det
hæmmer støvet.

mvh

Louise