CD-ROM drev med lavt støjniveau?
Fra : Mathias Enevoldsen

Dato : 30-11-01 16:23

Nogen der har et godt tip til et godt IDE CD-drev der ikke spinner op som
bare fanden?
Hastigheden er mere eller mindre underordnet men helst omkring de 40x da det
burde være dem der larmer mindst..

Har bl.a. fået anbefalet Teac 40x

Nogen der har ris/ros til det?

--
/mathias

Fra : Peter Rinder

Dato : 30-11-01 17:58

> Nogen der har et godt tip til et godt IDE CD-drev der ikke spinner op som
> bare fanden?

Hvis du bare vil have drevet til at larme mindre kan man med fordel anvende
et program til at styre drevets hastighed. Der findes flere, men med Nero
Burning Rom følger et program der hedder Drive Speed og der findes også et
program der hedder CDBremse.
Jeg ved godt at det ikke lige var det du spurgte om, men det var bare for at
gøre dig opmærksom på muligheden.

/Peter

Fra : Mathias Enevoldsen

Dato : 30-11-01 18:17

"Peter Rinder" <prin00@kom.auc.dk> wrote in message

> [...]
> Burning Rom følger et program der hedder Drive Speed og der findes også et

Jeg var godt klar over muligheden.. men jeg har aldrig arbejdet med det
konkret - hvordan virker det specifikt - kan man f.eks. indstille et 52x
drev til ALDRIG at spinde op over f.eks. 32x??

Men stadig er der jo forskel på hvor meget cd-drev larmer ved en given
hastighed...

> Jeg ved godt at det ikke lige var det du spurgte om, men det var bare for
at
> gøre dig opmærksom på muligheden.

Fair nok - det er herligt med hjælpsomme folk

--
/mathias

Fra : Jesper Ryskin

Dato : 01-12-01 10:35

> Har bl.a. fået anbefalet Teac 40x
> Nogen der har ris/ros til det?

Hej Mathias. Teac er definitivt de drev, der larmer mindst, da de bruger den
teknologi de kalder "TrueX", hvilket betyder at de har flere laser-hoveder,
så drevet faktisk ikke spinder med 40x, men så vidt jeg husker 10x. De 40x i
overførsel kommer fordi laser-hovederne kan aflæse synkront.

Jeg har selv hørt drevet, og du finder ikke et mere støjsvagt drev.

--
Mvh.Jesper Ryskin, ejer af Webconsult

Din computer larmer! I hvert fald mere end du sikkert gerne ville have.
Se på www.webconsult.dk om hvordan du får dæmpet din PC-støj.

Fra : -=Madsen=-

Dato : 02-12-01 12:56

Hvornår er Teac begyndt at anvende Kenwood's TrueX teknik ?, nogen link ?

Kenwood har nu ikke været særlig heldig med deres ellers fine 72 speed
"TrueX" CD-Rom drev, jo det virker fint til trykte skiver men så snart det
er cd-r er den ikke særlig god til at læse.

Fra : -=Madsen=-

Dato : 02-12-01 13:00

Toshiba Cd-rom & DVD drev tager man aldrig fejl af, de er meget lydløse, de
bedste ide drev jeg har set, hørt, prøvet til dato