Ka' man (ikk) det?
Fra : John Thomsen

Dato : 30-11-01 11:28

Kom forleden ud i en diskussion, som vi alle måtte gi' fortabt over.

Kan man bruge et CD- og/eller DVD-drev fra computerverdenen til at
"bygge om" til musik-brug...? Eller hvorfor ikke?

Firmaer som TEAC laver jo drev til begge verdener, ja endog (ganske
godt) HiFi materiel.

Umiddelbart tænkte jeg selv på at få et sådant drev bygget ind i en
musik-forstærker (guitar og/eller PA-anlæg) for at spille sammen med
eller der fra.

Junior ku' godt tænke sig et par CD-drev bygget ind i en pult til
discoteksbrug.

Kloge svar på hvorfor ikke eller hvordan må meeeeget gerne også sendes
direkte som mail, men jeg følger da med i NG alligevel, såeh...

Venligst
John

Fra : Christian Mygind

Dato : 30-11-01 12:09

"John Thomsen" <sir_john@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Kom forleden ud i en diskussion, som vi alle måtte gi' fortabt over.
>
> Kan man bruge et CD- og/eller DVD-drev fra computerverdenen til at
> "bygge om" til musik-brug...? [cut]

Ja. Det kan man sagtens. De fleste drev har en udgang forrest til headset,
alle har en udgang bagtil til lydkort-kabel. Kvaliteten er dette signal kan
selvsagt diskuteres - men lyd kommer der ud. Drevet skal have 12 og 5 volt,
og så er du "in business".

/Chr