DWG til PDF??
Fra : Andersen

Dato : 30-11-01 12:19

Hvem ved hvordan man kan lave en DWG-tegning om til PDF-format?
Jeg anvender Autocad2000iMPP/MDT5 og ACROBAT 4.0

andersencarsten@sol.dk

Fra : christian

Dato : 01-12-01 11:18

Jeg tror nok at du skal have fat i AcrobatWriter 5.0 eller bare en ældre
version

Fra : P.C.

Dato : 01-12-01 15:14

Hi.
Jeg ved ikke om du kan bruge dette råd, men PDF "formatet" har jo en del at gøre
med Postscript.
Og du kan nemt sætte en Postscript printer op i AutoCAD og "printe" til en fil i
et af de to Ps. formater der er tilrådighed.
Under alle omstændigheder er jeg ret sikker på at du ville kunne importere
Postscript grafik til Acrobat.

Fra : MajbrittB

Dato : 02-12-01 21:17

"Andersen" skrev d. 30-11-01 12:19 dette indlæg :
> Hvem ved hvordan man kan lave en DWG-tegning om til PDF-format?
> Jeg anvender Autocad2000iMPP/MDT5 og ACROBAT 4.0
>
> andersencarsten@sol.dk

Hej Carsten

Du skal oprette en adobe printer op i Autocad, og skrive ud til en
EPS-fil. Derefter skal du konvertere gennem Acrobat Distiller, IKKE
Acrobat Writer fordi PDF-filerne herved bliver meget større.

Det kræver nogle forsøg med papirstørrelser osv. men når først du har
fundet den rigtige indstilling så kører det bare.

Held og lykke

MVH Majbritt

http://www.kandu.dk/

Fra : M.S.P.

Dato : 06-12-01 03:48

"Andersen" <andersencarsten@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Hvem ved hvordan man kan lave en DWG-tegning om til PDF-format?
> Jeg anvender Autocad2000iMPP/MDT5 og ACROBAT 4.0
>
> andersencarsten@sol.dk

Eller du kan installere Adobe illustrator, den kan hente dwg filer og så kan
du gemme dem som pdf.. enkelt.

MP

Fra : trix

Dato : 09-02-02 00:15

Til M.S.P.

Det er rigtigt, og meget nemt.. men hvordan kan man låse den, eller kode
den ?

Søren Trix

Fra : Brian Lænø

Dato : 09-02-02 08:24

"trix" skrev
> Til M.S.P.
>
> Det er rigtigt, og meget nemt.. men hvordan kan man låse den, eller kode
> den ?
>
> Søren Trix

Det gør du i Adobe Acrobat, vælg de sikkerheds indstillinger du ønsker, og
slut af med at vælge et password.
Når jeg skal sende tegninger til godkendelse hos kunder.
Så udskriver jeg alle tegninger til Distiller, og samler derefter dem alle i
en pdf-fil.
På den måde fylder 20 A3 tegninger under 1 mb.
Jeg bruger Mechanical Desktop 4 og Adobe Acrobat 5

Brian