Hvordan ændrer man hostnavn
Fra : Anders Tjerke Hansen~

Dato : 30-11-01 09:32

Når jeg logger på min maskine hedder maskinnavnet "Anders" - det valgte jeg
under installationen!

Hvordan ændrer man dette til client1 ?

Findes der en god bog med sammenfatning af Linux-kommandoer... jeg har set
på "Linux in a nutshell"....??? Kan I anbefale denne?

--

Venlig hilsen

Anders Tjerke Hansen (DBC)

- ny Linux-bruger (med stor nysgerrighed)

Fra : Troels Arvin

Dato : 30-11-01 10:05

On Fri, 30 Nov 2001 09:32:16 +0100, "Anders Tjerke Hansen / DBC"
<nospam@spam.no> wrote:

> Hvordan ændrer man dette til client1 ?

Følgende knytter til sig til Red Hat, og sikkert også fx. Mandrake:

1. Kør følgende kommando:
hostname client1

2. Tilret /etc/sysconfig/network

Fra : Christian Riis

Dato : 30-11-01 10:24

> Findes der en god bog med sammenfatning af Linux-kommandoer... jeg har set
> på "Linux in a nutshell"....??? Kan I anbefale denne?

Jeg har taget et print af Linux Newbie Guide
http://sunsite.dk/linux-newbie/ - især giver "Part 5: Linux Shortcuts and
Commands" en glimrende oversigt over kommandoerne.

/Christian