Fejl efter opgradering af BIOS på ASUS CUV~
Fra : Preben Kristensen

Dato : 30-11-01 09:15

Hej

Håber der er en her i gruppen der har de vise sten.

Chefen's søn har været ved at eksperimentere med
opgradering af bios på hans computer.

Kunne dog ikke fortælle helt nøjagtig hvad han havde
foretaget sig.

Efter genstart ryger den direkte ind i bios, og følgende
meddelelse fremkommer på skærmen:
Message confirmation.
The system intruded, chassis opened or tempered before,
please check the system.

Man kan så klikke Ok så meddelelsen forsvinder.
Når man forlader bios, genstarter computeren og samme
meddelelse dukker op igen.

Har prøver både Save and Exit og Exit without Save.
Har prøvet at Clear CMOS
Har haft batteriet fjernet i 24 timer.
Ingen af delene har virket. Den kører stadig i ring.

Er der nogen der har et forslag, ud over at han køber et
nyt bundkort og lader være med at "lege" for fremtiden?

På forhånd tak for svar

Med venlig hilsen
Preben Kristensen

--
Posted from [194.239.164.181]

Fra : complex@pc.dk

Dato : 30-11-01 09:43

Er det en Compaq ????
Med venlig hilsen, Lars
www.complex-data.dk www.pc-doktoren.dk
Tlf: 48188551 Fax: 48188551 Hotline:40188551 alle dage 7oo-22oo

Fra : Preben Kristensen

Dato : 30-11-01 10:07

"Preben Kristensen" <nordvest@jyde.dk> wrote in message

Til Lars

Nej det er ikke en Compaq

Kan for resten ikke læse dit svar via newsgate.dk
Den viser godt nok at der er et meddelelse, men den
kan ikke åbnes. Derfor blev jeg nødt til at svare på
mit eget indlæg.

M.v.h.
Preben

--
Posted from [194.239.164.181]

Fra : Peter Schrøder

Dato : 30-11-01 12:24

Preben Kristensen skrev
> Nej det er ikke en Compaq

Den har antagelig en indstilling i bios som enten
skrivebeskytter bios eller giver alarm, hvis nogen
ændrer noget eller har haft kabinettet åbnet.
Disse ting kan disables / nulstilles i bios.

Antagelig skal han også "load'e bios defaults" før "save before exit"
for at komme videre.
Peter
pschATmail1.stofanet.dk
Replace AT with @ to reply.

Fra : Preben Kristensen

Dato : 30-11-01 12:35

"Peter Schrøder" <nosp@mplea.se> wrote in message

> Antagelig skal han også "load'e bios defaults" før "save before exit"
> for at komme videre.
Er forsøgt, men med sammeresultat

Har en mistanke om at det er en forkert bios opdatering han har forsøgt
at bruge, så jeg tror ikke der er ret meget at gøre ved det.

M.v.h.
Preben Kristensen

--
Posted from [194.239.164.181]

Fra : complex@pc.dk

Dato : 30-11-01 17:30

Tag batteriet ud MINDST EEN TIME
Sæt det i igen
Måske???
Med venlig hilsen, Lars
www.complex-data.dk www.pc-doktoren.dk
Tlf: 48188551 Fax: 48188551 Hotline:40188551 alle dage 7oo-22oo
kompetence koster penge - inkompetence koster MANGE penge.