Test af kode og server
Fra : Torsten Menzel

Dato : 29-11-01 23:37

Hej.
Jeg har lavet en lille shop i asp (mit første projekt)
nu mangler jeg bare nogle flinke mennesker til at teste den inden
jeg åbner
den for alvor. Stavefejl, validering, hastighed og andet!!

www.menzel.dk

/Torsten

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Niels

Dato : 30-11-01 14:36

"Torsten Menzel" <tbm@menzel.dk> wrote in message
> [...]
> jeg åbner
> den for alvor. Stavefejl, validering, hastighed og andet!!

Den minder meget om Synonym's shopløsning.

--
Niels Henriksen
Systemudvikler

Fra : Torsten Menzel

Dato : 30-11-01 15:41

Ja, det er helt rigtigt, og det var sådan set også meningen. Men det var jo
ikke det jeg spurgte om :)

/Torsten

Fra : Sascha

Dato : 30-11-01 16:08

Hej Torsten

Jeg har ikke tid til at kigge efter stavefejl osv, men en komentar herfra.

Jeg havde ikke forventet der skulle komme noget frem inder under
indkøbsvognen, personligt vil foretrække en tydeligere "afmærkning af
indkøbsvognen.
Brugervenligheden på din shop er jeg ikke helt tilfreds med. Men jeg ved
ikke hvem der er dine kunder.

Jeg ved ikke om billederne i shoppen er de færdige billeder, hvis det er de
færdige billeder, vil jeg sige de er meget hakkede, og de virker på mig ikke
tiltagende, jeg vil gå så langt som at sige at jeg vil miste lidt tillid til
shoppen.
De grafiske elementer ser udmærkede ud (ikke hakkede).

Serveren er hurtig, men stadig jeg var der nok alene, så alt server baseret
prgrammering kan først testes, når siten er oppe og køre.

Download ?, jeg sidder alene på en 2mb så det kan jeg ikke sige noget om
version windows2k IE 6.0

mvh
Sascha

Fra : Torsten Menzel

Dato : 30-11-01 16:09

Tusinde tak for hjælpen... hvad er det helt prøcis ved brugervenligheden du
er utilfreds med? Ja jeg må jo nok gå bort fra en standard størrelse på
billederne (100x100) de bliver som regel lidt for sammenpressede da jeg
henter billederne andet steds fra.

Hvis du vil svare på det med brugervenlighed vil jeg blive meget glad...det
er jo brugerne det kommer an på :)

/Torsten Menzel

Fra : Sascha

Dato : 30-11-01 17:24

Hej igen

Brugervenlighed!

Jeg er så gammel af gårde, at der er nogle ting jeg forventer.
En af tingene jeg reagerer på er at dine produkt typer er til højre. Som en
ubevist handling kiggede jeg efter produkterne til venstre, og det tog mig
1-2 sekunder før jeg fik øje på dem. Nu vil det som udgangspunkt ikke være
så slemt, da brugerne nok skulle kunne finde linkene, hvis det ikke lige var
fordi at det er et egentligt produkt du skal sælge.
Det kan også være jeg overser produktkatagorierne pga. de 4 knapper i
toppen, de træder meget frem. I en Online shop vil jeg mene at produkterne
er mindst ligeså vigtige som knapperne forside - om os - nyheder - kontakt
os

Den sorte farve du har valgt som baggrund for mig til at tænke på
warez/crackz/porno. Sort signalere i min termalogi ikke noget positivt (Jeg
synes personligt sort er den pæneste på skærmen, men signalerne!!).

Jeg savner måske en eller anden form for feltinddeling af produkterne.

Når man vælger produktet så står der køb, det er ikke det der sker. Du tager
et produkt ned i din indkøbsvogn, jeg var i tvivl om hvorvidt jeg købte
produktet med det samme eller om jeg proppede det ind i en indkøbsvognen.

knapperne Tøm vogn - Til kassen er jeg meget glad for. det for mig til at
tænke på et supermarked.

På forsiden vil jeg foretrække at få afvide hvordan jeg betaler.
Jeg er ikke så glad for dynamisk bredde på din side - Alt andet end
maximeret 1024 x 768 ser ikke helt rigtig ud

Jeg synes også billederne ser hakkede ud på forsiden, før de bliver større.

Når du har farveskrift bag din knap kontakt os, så skal du huske at have
farveskiftet med på din baggrundsfarve, før du eksportere til gif ellers for
du i IE en forkert farve kant på knappen

Link om os
linker til handelsbetingelser

Brug maksimalt 2 fonttyper og 3 størrelser på et skærmbilled. - Jeg kan
stadig huske lidt fra papir tiden. Man sagde i gamle dage at det blev rodet
at se på, hvis man brugte flere fonts og størrelser.

Link kontakt os
samme som om os

Jeg tror du har et include problem af en eller anden art

Men stadigvæk der er ikke noget forkert ved det du har lavet, det er bare
min mening

mvh
Sascha

Fra : Torsten Menzel

Dato : 30-11-01 23:32

puuuhaaa... :) ja, der er sgu meget at tage fat på endnu!! Tusinde tak for
dine råd, der er ihvert fald mange af dem jeg vil tage til efterretning

Venlig hilsen

Fra : Claus Pryds

Dato : 01-12-01 08:41

> puuuhaaa... :) ja, der er sgu meget at tage fat på endnu!! Tusinde tak for
> dine råd, der er ihvert fald mange af dem jeg vil tage til efterretning

Når du nu er så glad for hjælpen, kan du så ikke gøre os alle sammen en
tjeneste ?

Prøv at læse lidt om usenet på http://www.usenet.dk
Så vil du opdage at det spørgsmål du har stillet høre hjemme i

Du har sendt dit indlæg i 4-5 NG'er det er ikke god skik og brug !

--
MVH
Claus Pryds

Fra : Claus O

Dato : 01-12-01 13:35

"Claus Pryds" <clarke@events.dk> wrote

> Du har sendt dit indlæg i 4-5 NG'er det er ikke god skik og brug !

Nu skal du passe på!!! ))
Kik ind i asp gruppen og se hvilken "skideballe" jeg fik.
OK, han fik også lidt igen, men først efter hans svar på mit
"venlige" indlæg.
Claus

Fra : Torsten Menzel

Dato : 01-12-01 22:50

Jeg syntes i selv skulle læse http://www.usenet.dk det er ihvert fald off
topic det i laver. Tumper!

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-12-01 00:22

Torsten Menzel <tbm@menzel.dk> skrev

> Jeg syntes i selv skulle læse http://www.usenet.dk det er
> i hvert fald off topic det i laver. Tumper!

Torsten, altså! Der findes nogle ganske enkle retningslinier
for at anvende disse grupper - og når en venlig sjæl beder
dig om at læse lidt på lektien inden du skriver her, så er det
en god ide at følge det.

Jeg vil tilføje
til listen over det du skal læse igennem inden du kan komme
videre.

Der er ingen grund til at kalde os tumper - vi er ildsjæle der gør
det at en god mening for at hjælpe andre med at komme i gang
med et område der er svært - det er det nyhedsgrupperne er
beregnet til.

Tænk over at mange vil se rødt i mange år hver gang de ser dit
navn - bare fordi du lige skulle skælde ud her og i relaterede
grupper. Vil du have hjælp, så brug de grupper der er beregnet
til det - du kan jo sagtens have flere forskellige spørgsmål i
forskellige grupper, men

hører altså til i news:dk.edb.internet.webdesign.ris+ros - andet
hører til i andre grupper - som du kan læse til frem til, hvis du er
lidt kvik i pæren

Dette indlæg hører til i news:dk.admin.netikette, hvor eventuelle
svar vil komme, fordi jeg har sat FUT. Følg lidt med i netikettegruppen,
det kan være meget lærerigt - især at finde ud af hvad man IKKE
skal gøre.

Du kan sikkert blive en lige så god debattør som os andre, hvis
bare du vil følge disse enkle spilleregler. Kald os derfor ikke for
tumper - vi skriver kun her for at hjælpe sådan nogen som dig - og
så regner vi med at blive tiltalt i en anstændig tone.

Det sker en gang imellem at folk klager til en skribents udbyder -
som i værste fald vil lukke din konto hvis du ikke opfører dig
ordentligt - men nu vil vi lige se tiden an - tænk over det!

--
Allan
Jeg bærer ikke nag - - - men jeg glemmer aldrig.