Begynder-bog !
Fra : Peter Østrup Madsen

Dato : 29-11-01 22:38

Hej Alle !

Er der nogen der kender en rigtig god begynder-bog til databaser !

Den skal simpelthen starte fra bunden af, vedr. Database design &
Implementering.
Den skal være rettet mod MS SQL-Server.

Er der nogen af jer der kender en sådan ? Og hvor man kan købe den....

Venlig hilsen
Peter Østrup Madsen

Fra : Hans Pedersen

Dato : 04-01-02 11:10

On Thu, 29 Nov 2001 22:38:18 +0100, "Peter Østrup Madsen"
<nospam@to.me> wrote:

>Den skal simpelthen starte fra bunden af, vedr. Database design &
>Implementering.
>Den skal være rettet mod MS SQL-Server.

Beklager at jeg svarer på et gammelt indlæg. Men jeg står i samme
situation (vil gerne kunne noget MS SQL) og min viden om design osv.
er yderst begrænset.

Jeg har valgt at starte med Access, og kostruerer en mindre database
med udgangspunkt i en bog, jeg har bestilt. Herved håber jeg at kunne
lære det fundamentale, inden jeg sidenhen "går til angreb" på firmaets
SQL Server. Altså lidt tankegangen med at "krybe før man kan gå".

Fra : Klaus Ambrass

Dato : 07-01-02 08:52

"Peter Østrup Madsen" <nospam@to.me> wrote in news:9u69tg$mh2$1@sunsite.dk:

> [...]
> Den skal være rettet mod MS SQL-Server.
>
> Er der nogen af jer der kender en sådan ? Og hvor man kan købe den....

Prøv fx:

"MCSE SQL Server 7 database design for dummies"
http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0764505955/qid=1010389679/sr=1-
5/ref=sr_1_2_5/104-4025901-2648749

eller pørv at slå op på www.amazon.com med søgeordene "sql" og "design" så
får du ca 30 hits bøger om "training", "exam" og "design and
implementation".

Klaus Ambrass

http://www.ambrass.dk