Erfaringer med Boomtown ADSL?
Fra : Søren R

Dato : 29-11-01 18:33

Er der nogle "gamere" der har erfaringer med Boomtown ADSL 512/512, da jeg
overvejer at anskaffe mig dette i stedet for min DK-TV kabel forbindelse,
der har utrolig ustabil ping (ikke unormalt at springe fra 40/140).

Desuden kan jeg pinge en server 200 gange, og have min/max/avg på 40/80/325
eller noget i den stil :)

Men jeg kunne godt tænke mig at høre om jeg skulle forvente en bedre
forbindelse med Boomtown :)

Fra : Peter Østrup Madsen

Dato : 29-11-01 22:14

"Søren R" <reinewald@mail.dk> wrote in message
> Er der nogle "gamere" der har erfaringer med Boomtown ADSL 512/512, da jeg

Hej Søren !

Ja, jeg kører med Boomtown ADSL i øjeblikket (indtil på lørdag).
Jeg har haft produktet i lidt over en måned, men jeg har opsagt det allerede
nu, og det har jeg gjort ud fra følgende årsager:

1. TDC Internet har ikke kunnet levere fast ip fra d. 1. November som lovet.
2. TDC's newsserver er meget ustabil (mangler indlæg), og download
hastigheden fra den er ikke særlig god.

Det skal dog siges at selve "nettet" kører fint. Ping tider til Tele DK's
servere er ca. 15ms.
Der er heller ingen problemer med at spille på nettet. Jeg spiller mest
Counter-strike på Boomtown & andre steder i verden. Der har jeg ikke haft
nogle problemer med ping-tiden.

Så min konklusion er følgende:

Hvis du kan undvære fast ip (indtil videre), og du ikke downloader fra de
binære grupper på news-serveren, er BT ADSL et glimrende produkt.

Venlig hilsen
Peter Østrup Madsen

Fra : *Xray

Dato : 29-11-01 23:16

"Peter Østrup Madsen" <nospam@to.me> skrev i en meddelelse

> 1. TDC Internet har ikke kunnet levere fast ip fra d. 1. November som
lovet.

Øhm, det skal da nok komme. Indtil da kan man da bruge f.eks. dyndns.

> 2. TDC's newsserver er meget ustabil (mangler indlæg), og download
> hastigheden fra den er ikke særlig god.

Den fungerer da udemærket. Downloader med max hastighed pt.
Hvem er den ISP i dk der tilbyder ADSL + har hele de binære hieraki uden
væsentlig mangel/tab af indlæg? Cybercity? Tiscali? ha :)

Må man høre hvem du har skiftet til?

*Xray

Fra : Simon Skals

Dato : 30-11-01 00:14

It seems *Xray wrote:
>Den fungerer da udemærket. Downloader med max hastighed pt.
>Hvem er den ISP i dk der tilbyder ADSL + har hele de binære hieraki uden
>væsentlig mangel/tab af indlæg? Cybercity? Tiscali? ha :)

Sig mig, Xray, er din fremturen mod bl.a. Tiscali og Cybercity i
overensstemmelse med TDC's politik for medarbejdere, der blander
sig i news?

Jeg sad lige og blafrede nogle af dine indlæg igennem, og med din
forherligelse af TDC samt rakken med på konkurrenterne, så burde
du nok lige gøre opmærksom på, at du faktisk er ansat hos TDC,
ikke?

Interesserede kan kigge efter NNTP-Posthing-Host i:

<3bff9cde$0$252$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Simon Skals

Dato : 30-11-01 00:26

It seems Simon Skals wrote:
>Interesserede kan kigge efter NNTP-Posthing-Host i:

Eller de kan se denne lille Greatest Hits over nogle uhyre
objektive (not) indlæg fra Xray's hånd:

<3c06b531$0$47266$edfadb0f@dtext.news.tele.dk>
[om fast IP på Boomtown]

Øhm, det skal da nok komme. Indtil da kan man da bruge f.eks. dyndns.

[om newsservice]

[...]

<3c036fc6$0$47259$edfadb0f@dtext.news.tele.dk>
[om TDC's newsservice]

De binære grupper kører da fremragende og har gjort det i lang tid
efterhånden.

<3c0416d0$0$47258$edfadb0f@dtext.news.tele.dk>
[om TDC's newsservice]

Jo, der har da været problemer for et stykke tid siden, men da TDC har fået
en ny, større og bedre newsserver, synes jeg ikke fortiden skal skræmme nye
kunder væk :)

<3c02add0$0$47256$edfadb0f@dtext.news.tele.dk>
[om newsservice]

Hahaha, du får ikke meget ud af at skifte til WOL eller CC hvis du bruger de
binære grupper. Det er kun TDC der har 99% styr på dem

Ved ik hvad du mener med at TDC's newsserver er fucked up? Kører da som
smurt pt. Fuld speed og alle filer er der osv.

<3bff9cde$0$252$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>
[om TDC's prisstigninger]

Tror du ikke også andre selskaber sætter prisen op på deres produkter (ADSL)
når de mister penge på det?

<9nqme0$kvq$1@sunsite.dk>
[om Webspeed kontra Cybercity]

Kender flere med Webspeed og de er alle godt tilfredse med ping. Man kan jo også spille CS via ISDN
med nogenlunde samme ping som ved ADSL.
Så hvis du ikke bruger din upload ud over det så er det da klart værd at skifte.

<3bf29ac4$0$25374$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>
[om TDC kontra Tiscali]

Selvfølgelig skal du vælge NE fordi det har jeg og er meget tilfreds

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-11-01 00:38

Thu, 29 Nov 2001 23:25:53 +0000 (UTC), skrev Simon Skals
<spam@gid.dk>:

><3c036fc6$0$47259$edfadb0f@dtext.news.tele.dk>
>[om TDC's newsservice]
>
>De binære grupper kører da fremragende og har gjort det i lang tid
>efterhånden.

Ja, det klæder ikke X-ray, at han er TDC-ansat uden at gøre
opmærksom på sit tilhørsforhold.

F.eks. til ovenstående.
Jeg synes også at TDCs newsserver generelt er den bedste, men den
havde f.eks. et stort nedbrud for et par uger siden, hvor der
blev tabt en del indlæg samt at folk havde svært ved at få fat i
nye indlæg, da den var oppe at køre igen.

Så helt problemfri er den ikke, men jeg foretrækker alligevel
stadig den og har derfor valgt TDC som adslleverandør.

Flg. spiller selvfølgelig også ind:
Fra <http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/bestilling/>:
Du tilhører central: Sorø
Central status: Endnu ingen forventet etableringsdato

Men, det er som ganske alm. bruger uden tilhørsforhold til nogen
isp.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : *Xray

Dato : 30-11-01 00:45

"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse

> Eller de kan se denne lille Greatest Hits over nogle uhyre
> objektive (not) indlæg fra Xray's hånd:

<snip> en masse indlæg </snip>

Hæhæ, kan da godt se at det godt kunne se sådan ud og jo jeg har da også
haft arbejdsmæssige relationer til TDC.

De fleste indlæg jeg har kommenteret har været af newsserverens evne til at
håndtere de binære grupper. Mange brokker sig over små udfald, men det
forstår jeg bare ikke for der er da ikke andre udbydere der har styr på det
binære i lille DK .

Det kan selv du, Hr. Skals ikke betvivle :)

Mht. til det med CC og Tiscali var er det fordi jeg har prøvet dem med ISP
og i og med jeg bruger dem meget så det er altså af egne erfaringer jeg
taler.

Skal man egentlig nævne at man tidligere har været ansat i en ISP? Og sorry
hvis jeg har været lidt ukritisk mht. TDC - gammel vane du ved

*Xray

Fra : *Xray

Dato : 30-11-01 01:18

> Sig mig, Xray, er din fremturen mod bl.a. Tiscali og Cybercity i
> overensstemmelse med TDC's politik for medarbejdere, der blander
> sig i news?

Ok, indrømmer jeg har et par timers studiejob ved virksomheden, men jeg
synes ikke jeg har svinet andre ISP'er til overhovedet. Mine indlæg har
hovedsageligt været angående newsserveren som jeg bruger meget til de binære
grupper.

Grunden til "skamrosen" er at jeg har prøvet ADSL ved både Tiscali og CC og
deres binære grupper er altså ikke heeelt så gode...

Mht. til andre indlæg der ik handler decideret om newsserveren kan jeg godt
se det var dumt og jeg undskylder meget hvis det har været til gene men
nogle gange tænker man sgu egentlig ikke over man egentlig er ansat et par
timer om ugen ved dem og egentlig synes at ens ADSL kører upåklageligt

Ved OGSÅ godt at jeg fra starten skulle have angivet at jeg har et
tilhørsforhold men da jeg opdagede usenet for et par mdr. siden var jeg ik
ansat i firmaet + jeg var helt grøn så det tænkte jeg ik videre over.

Håber folk ik blir alt for sure :)

*Xray
.... og det er stadig min helt egen mening

Fra : Christian Andersen

Dato : 30-11-01 01:40

*Xray wrote:

>Ved OGSÅ godt at jeg fra starten skulle have angivet at jeg har et
>tilhørsforhold men da jeg opdagede usenet for et par mdr. siden var jeg ik
>ansat i firmaet + jeg var helt grøn så det tænkte jeg ik videre over.

Der står ellers hvordan du skal forholde dig til newsindlæg postet fra
intern IP inde på Idefix.

--
"'Gid man var ligeså smart som dig.' - Christian Andersen i
tele.koncern.intranet.pil" - Lars Kyndi Laursen i dk.edb.internet

http://chran.dyndns.dk - Nu med statistik!

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-11-01 11:13

"*Xray" <na@na.dk> skrev i en meddelelse
> Ok, indrømmer jeg har et par timers studiejob ved virksomheden

Hvis det er i Kundeservice så er den præcise ordlyd der fremgår af min
signatur påbudt ved posting fra intern IP

Fra : John Hinge

Dato : 30-11-01 14:27

On 30 nov 2001 *Xray was heard to say:

> [...]
> jeg synes ikke jeg har svinet andre ISP'er til overhovedet. Mine
> indlæg har hovedsageligt været angående newsserveren som jeg bruger

Som Martin og Christian også så venligt påpeger så står det rent
faktisk på intranettet hvorledes du skal forholde dig når du skriver
i nyhedsgrupper fra en 'intern ip'
Det står endvidere, såvidt jeg da ellers lige husker i indeværende
(og overraskende lidt høreskadet) stund, i fundatsen for gruppen her
at folk tilknyttet en internet udbyder er velkomne til at skrive
i gruppen, men skal gøre opmærksomme på dette.
At det så med tiden er blevet til at det kun er kundeservice folk
som gør det er så en helt anden debat (ikk Simon ?

> Grunden til "skamrosen" er at jeg har prøvet ADSL ved både Tiscali
> og CC og deres binære grupper er altså ikke heeelt så gode...

Sjovt du nævner CC.
Jeg har faktisk også erfaringer med CC, og selvom jeg selvfølgelig
på et vist plan må forventes at rose TDC, som trods alt er venlige
at stikek mig mine månedlige lommepenge, så fortjener de ikke den
finger-på-aftrækkeren nedrakning man tit ser.
Deres newsserver kører støt og roligt derudaf. Det er måske nok
ikke en monsterbasse i TDC stilen, men det prøver de så heller
ikke på at gøre den til.
Der er nogle issues mht de binære grupper, men bortset fra en
llille ting med maks størrelsen af de binære indlæg serveren
tager imod (også udefra verden grrr) så er den faktisk fint
stabil efter min mening og fortjener ikke den refleksagtige
nedrakning man ser..
(får jeg rabat nu Simon ? :)

> [...]
> til gene men nogle gange tænker man sgu egentlig ikke over man
> egentlig er ansat et par timer om ugen ved dem og egentlig synes at

Problemet er her at du måske synes 'jamen jeg er der jo så lidt..'
men du poster altså flere af disse indlæg fra fw1.inet.tele.dk
og her gælder der nogle basale regler du har pligt til at sætte dig
ind i *før* du poster.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
Som i høj grad ikke represænterer nogen som helst fra denne IP

Fra : Peter Østrup Madsen

Dato : 30-11-01 20:05

"*Xray" <na@na.dk> wrote in message

> Ved OGSÅ godt at jeg fra starten skulle have angivet at jeg har et
> tilhørsforhold men da jeg opdagede usenet for et par mdr. siden var jeg ik
> ansat i firmaet + jeg var helt grøn så det tænkte jeg ik videre over.

Hej igen !

Må man spørge om, hvad du laver for TDC ?

Venlig hilsen
Peter Østrup Madsen

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 03-12-01 08:38

Den Fri, 30 Nov 2001 20:04:34 +0100 skrev "Peter Østrup Madsen"
<nospam@to.me> :

>Må man spørge om, hvad du laver for TDC ?

Skræmmer kunder væk.

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : Peter Østrup Madsen

Dato : 30-11-01 20:03

> [...]
> Hvem er den ISP i dk der tilbyder ADSL + har hele de binære hieraki uden
> væsentlig mangel/tab af indlæg? Cybercity? Tiscali? ha :)

Hej X-Ray O'vision !

Jeg har tidligere haft World Online ADSL og der har jeg ikke haft
nævneværdige problemer med news-serveren. Har hele tiden downloadet med max
hastighed. Det gør jeg ikke med TDC. Den svinger op og ned i hastigheden -
og Nej det er ikke fordi jeg ligger og downloader alt muligt andet....

Nu har jeg bestemt mig for at prøve Cybercity ADSL. Jeg har hørt de skulle
have et godt produkt. Jeg er blevet anbefalet at prøve dette.

Skulle jeg finde ud af det modsatte, kan jeg jo altid opsige aftalen efter 6
måneder.

Venlig hilsen
Peter Østrup Madsen